آمار‌ها نشان می‌دهند که شیوع برخی از سرطان های مربوط به دستگاه گوارش به ویژه سرطان معده در مردان، حدود دو تا سه برابر زنان است.

داوود رضایی‌منشT دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: سرطان‌ها از بیماری‌های مزمن بسیار شایع در جهان هستند که به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا، ناتوانی و مرگ و میر محسوب می‌شوند. 

وی با اشاره به میزان شیوع سرطان در بین زنان و مردان، تاکید کرد: مردان به دلیل نوع شغل و سبک زندگی، بیشتر از زنان به سرطان مبتلا می‌شوند و حتی در برخی از سرطان‌ها، میزان ابتلا در مردان بیش از پنج برابر زنان است. 

رضایی‌منش افزود: سرطان‌های پوست و خون و سرطان‌های مربوط به دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی و دستگاه ادراری، شایع‌ترین موارد سرطان در جهان و از جمله در ایران هستند. 

وی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهند که شیوع برخی از سرطان‌های مربوط به دستگاه گوارش به ویژه سرطان معده در مردان، حدود دو تا سه برابر زنان است. 

رضایی منش یادآور شد: بر طبق برخی از آمار‌ها، سرطان ریه نیز در مردان حدود دو تا سه برابر مردان است .

وی اظهار داشت: البته برخی از سرطان‌ها مانند سرطان پروستات نیز که مختص مردان است، جزء سه سرطان شایع در مردان بوده و در برخی از جوامع مهم‌ترین و شایع‌ترین سرطان به حساب می‌آید. 

رضایی منش با بیان اینکه بسیاری از موارد سرطان تا مراحل پیشرفته بیماری هیچگونه علائمی ندارند، خاطرنشان کرد: انجام معاینات و آزمایشات منظم و دوره‌ای به ویژه پس از۴۰ سالگی و به خصوص در بین افرادی که زمینه خانوادگی، شغلی و محیطی ابتلا به سرطان را دارند، می‌تواند به تشخیص زود هنگان بیماری کمک کرده و از پیشرفت علائم و عوارض به وجود آمده تا حد زیادی جلوگیری کند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، معده ، ریه ، آزمایش ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.