رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت، تخصص و روحیه جها‌دی 3 رکن اساسی موفقيت پروژه صدر و اعتماد به نیروهای داخلی را‌هکار برون رفت از رکود اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه بزرگراه طبقاتی صدر با اشاره به کارهای ماندگار انجام در شهرداری،اظهار داشت: خوشبختانه در این سالها در شهرداری تهران کارهای ماندگاری انجام شده و این پروژه نیز یکی از کارهای ماندگار شهرداری که کار مطالعاتی چند و‌جهی روی آن انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:این اقدامات بسیار کمک کننده در حل معضل ترافیک در شهر تهران بسیار موثر بوده که پروژه امروز نیز در این راستا بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: روحیه جهاد‌ی یکی از سرمایه های کشور ماست و کار شبانه روزی این پروژه با عظمت را طی 2 سال محقق کرد و نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد آنست که در کشور ما پروژه های  عمرانی زیادی کلنگ زده شده  اما یکی از آفت ها‌یی که وجود دارد زمان بسیار طولانی برای اجرای آن است که هم هزینه را افزایش می دهد و هم کار به صورت کلنگی ارائه می شود.

وی افزود: این روش مدیریت نشان می دهد ظرفیت برای اجرا در کشور وجود دارد و باید تدبیر در پروژه های کلان نیز به درستی انجام شود و پروژه ها به اندازه شروع شوند.

لاریجانی در ادامه بیان داشت: در گزارشی که طی چند روز گذشته توسط رئیس جمهور ارائه شد اعلام شد که 400 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور شروع شده اما باید در نظر گرفت که ما مگر چقدر پروژه عمرانی داریم و این میزان به طور طبیعی با در نظر گرفتن نرخ تورم 20 تا 50 سال زمان می برد.

وی افزود: باید تلاش شود سرمایه بخش خصوصی و همچنین نقدینگی کشور به این سمت سوق داده شود و همچنین روشهای منطقی برای حضور مردم فراهم شود.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: این پروژه یکی از نمونه های خوبی است که نشان می دهد ظرفیت نیروی انسانی برای پروژه های بزرگ اینچنینی‌ در کشور وجود دارد و پروژه عظیم صدر با تدبیر ساماندهی و طراحی مهندسین ایرانی صورت گرفت.
وی افزود: اجرای پروژه صدر بوسیله مهندسین داخلی و در شرایط فعلی نشان دهنده آن است که اعتماد به نیروهای داخلی راهکا‌ر برون رفت از رکود اقتصادی است و شاید تحریم ها نیز کمک کننده به رشد مهندسین و کار‌آفرینان ایران باشد.

وی افزود: ما در سالهایی 100 میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم که اگر با تدبیر و محدود کردن واردات ظرفیت داخلی را افزایش می دادیم امروز دچار مشکل نمی‌ شدیم و حال باید از این تجربه و این ظرفیت استفاده  کنیم .

وی ادامه داد: نکته دیگر استفاده از زمان بود که در این پروژه و با روحیه تلاش گر زمان کوتاه شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدیریت ، تخصص ، راهکار ، روحیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Spain
ارمیا
۱۷:۳۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
مدیر جهادی به این میگن...
اگر مدیریت صحیح داشته باشیم تحریم ها کمترین اثر رو خواهند داشت...
آخرین اخبار