رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در کشور اقتصاد پویا داشته باشیم در مذاکرات هسته ای دست مان باز خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت هفتاد و ششمین سالگرد شهادت مدرس که در محل مرقد وی برگزار شد اظهار کرد اگر می خواهیم نگاه شهید مدرس محقق شود باید در کشور اقتصاد پویا داشته باشیم.

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری بر اقتصاد پویا تاکید کرده اند ، راه در رو همین است.

لاریجانی ادامه داد: بعید می دانم با وضع بودجه جاری کشور چیزی برای فعالیت های عمرانی کشور بماند.

به گفته این نماینده مجلس اگر پول داریم باید آن را به تولید کنندگان بدهیم تا اشتغال ایجاد شود و چرخ اقتصادی کشور بچرخد. نباید پول را میان مردم توزیع کرد چراکه باعث ایجاد تورم می شود.

لاریجانی با اذعان به اینکه شهید مدرس نیز بر اقتصاد مولد تاکید داشت، چرا که تنها راهکار ایران همین است، خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد پویا داشته باشیم در مذاکرات هم دست مان باز خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: شهید مدرس شرایط تاریخ ایران را عوض کرده است.

لاریجانی افزود: برای من افتخاری است که در میان نمایندگان خراسان رضوی که از نیروهای فعال مجلس هستند باشم.

وی با اشاره به ساخت بنای جدیدی در محل مرقد شهید مدرس توسط آستان قدس، بیان کرد: این بنا تحسین بر انگیز است و حق هم بود که برای مدرس چنین بنایی ساخته شود زیرا وی به گردن ملت ایران حق دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه ما هنوز شهید مدرس را به خوبی نشناخته ایم و خیلی از بیانات او که برای ما نقشه راه است در دسترس نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شهید مدرس در جایی اینگونه می گوید"من در زمانی که در نجف بودم آب کم شد و مجبور شدم به بابل بروم. روزی در این شهر دیدم که عده ای از اروپایی ها مشغول جمع اوری عتیقه جات هستند. مدتها به این فکر فرو رفتم که چه عاملی باعث پیشرفت اروپایی ها و پسرفت کشورهای اسلامی شده است."

رییس مجلس شورای اسلاملاریجانی ادامه داد: عامل اصلی این است که کسانی که در جوامع سیاسی کار می کنند آن را از خود نمی دانند. این مطلب در ذهن من مطرح شد و با دو نفر از اساتید در میان گذاشتم.

لاریجانی با بیان اینکه انچه در ذهن شهید مدرس مطرح شد بعدها در مشروطیت محقق شد گفت: مشروطه ای که مدرس از آن یاد می کند مشروطه‌ای نبود که عده ای از غرب زده ها در آن حضور داشتند و قصد داشتند ان را به سمت دیگری ببرند، بلکه مشروطه مدرس مبنایش دیانت است.

وی با تاکید بر اینکه دیانت عامل سرفرازی ملت ایران است، اظهار کرد: کشورهای اروپایی در مقابل ایران گردن کلفتی می کنند اما جرات تعرض به آن ندارند.این خصوصیتی بود که انقلاب از مدرس درس گرفت و این ویزگی نه تنها در مسولین بلکه در توده مردم وجود داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه غربی ها بیش از 10 سال است که برای برنامه هسته ای ماجراجویی کرده اند، افزود: ایران یک سخن داشت که ما نمی توانیم انرژی هسته ای را از مردم دریغ کنیم.

لاریجانی ادامه داد: امروز این نکته را باید به غربیها تاکید کرد که مبادا اشتباه کنند. اگر امروز جمهوری اسلامی از طریق مذاکره مسایل را حل کرده است تصور نکنید که ما در فشاری بودیم که شما توانستید این مساله را حل کردید.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این تهدید شما فکر کردید ایران تمام کارهای هسته ای خود را تعطیل می کند اما ایران با حسن نیت این کار را کرده است. تصور نکنید ملت ایران تغییر کرده است. بلکه پایدار است و پای عقیده اش ایستاده است. /س


برچسب ها: توزیع ، پول ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.