اعضای شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به صحبتهای وزیر راه و شهر‌سازی موافقت ها ومخالفت های خود رااعلام و طی آن خواستارایجاد مدیریت یکپارچه شهری وهمچنین حضور شهردارورئیس شورا در‌جلسات هیئت دولت شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ادامه جلسه امروز شورا و پس از طرح صحبت های عباسی آخوندی وزیر راه و شهر‌سازی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، موافقت ها و مخالفت های خود را و همچنین نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

بر اساس این گزارش احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صحبتهای وزیر راه و شهر سازی اظهار داشت: آخوندی به دلیل اینکه مدتها وظیفه معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور را برعهده داشته تجربه اجرای و دانش این حوزه را دارد و بر همین اساس بر ضرورت تعامل دولت محل و مرکزی تاکید دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد‌هایی توسط وزیر راه و شهر‌سازی مطرح شد مباحث مهمی بود و زمانی که اولین قانون شوراها نوشته شد من هم آن زمان در وزارت کشور بودم که همواره سند شوراها به صورت سلسله مر‌اتبی دیده می شد و اختیارات آن در چارچوبی مشخص بود اما هیچگاه جنبه اجرایی نیافت.

وی افزود: اینکه ما در تهران دچار پراکندگی و گسستگی هستیم بسیار دیده می شود و در برنامه سوم و چهارم توسعه کشور مدیریت یکپارچه دیده شده بود اما در برنامه پنجم توسعه این ضعف وجود دارد و ما نیازمند به یک نگاه مشترک در این زمینه هستیم.

دنیا مالی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز بیان داشت در جلسه ای که طی دو روز گذشته و با حضور آخوندی برگزار شد بحث های خوبی مطرح شد و وی در صدر وزارت خانه ای است که مسئول بحث های شهر‌سازی کشور است و با توجه به سابقه وی من می خواهم از زوایای دیگری به این موضوع نگاه کنم.

وی افزود: نزدیک به 14 سال است شوراها مسئولیت شهرها را بر عهده گرفته و قرار بر این بوده است که شوراها مسئول اداره در یک نظام یکپارچه باشند اما اکنون متاسفانه شورا ها تبدیل به شورای شهرداری شدند و انتظار می رود به بحث مدیریت یکپارچه شهری توجه بیشتری شود.

وی افزود: بحث در خصوص فروش شهرها زیاد است،‌ روزی 7 هزار تن زباله در تهران تولید می شود و در واقع شهر هزینه دارد و اگر پروژه ها اجر نشوند مردم با تنگنا رو برو می شوند و ما نیاز به منابع پایدار داریم که نیازمند کمک دولت و مجلس است.

دنیا مالی در ادامه بیان داشت: در اسناد 15 سال پیش قرار بود دولت بخشی از هزینه های شورا را بپردازد اما عملا مردم هزینه های شهر را تامین کرده اند.

وی افزود: بحث حریم شهر تهران و بحث مترو و دسترسی به شهرهای اطراف از بحث های مهمی است که در دولت قبل قرار بود در اختیار دولت قرار بگیرد و اخیرا شنیده شده دولت قصد دارد این را از مترو تهران بگیرد و اگر مشکلی از سوی مترو دولت اعلام کند که ما پیگیری کنیم.

سالاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث بیان داشت: در تاریخ شورای شهر حضور در حد وزارت کم نظیر بوده و از این بابت از آخوندی وزیر راه و شهر‌سازی تشکر می کنیم و در بحث مدیریت یکپارچه شهری وی  تلفیق فرمانداری و شهرداری را مطرح کردند که نشان گر انتقاد وی به شورا ها است.

وی ادامه داد: لایحه ای در شورای قبل  به دولت تقدیم شده که می خواهیم مورد بررسی قرارگیرد و برای ایجاد مدیریت یکپارچه توسعه حمل و نقل عمومی مطرح است که متاسفانه در دولت قبل به دلیل نامناسب بودن تعامل بین شهرداری و دولت این موضوع آسیب دیده است.

دبیر، رئیس کمیسو‌ن برنامه و بودجه شهر تهران در ادامه این جلسه  اظهار داشت: آخوندی حرفهای دل ما را زد اما لازم است این مسائل پیگیری شود همین بحث تلفیق فرمانداری و شهرداری باید مورد بررسی قرارگیرد.

وی ادامه داد: همچنین بحث استان شدن شهر کرج یکی دیگر از موار‌دی است که باید بررسی شود چرا که روزی 180 خودرو از کرج وارد تهران می شوند و آیا با این اوصاف استان شدن کرج درست بود و برای ایجاد مدیریت یکپارچه در دولت و مجلس لازم است قوانین را تصویب کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، شهرسازی ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار