فیلم سینمایی "استرداد" یک اثر غافلگیرکننده و جزء مهمترین ساخته‌ی بنیاد سینمایی فارابی در سال اخیر است.

"مجتبی اردشیری" منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمان باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص فیلم سینمایی "استرداد" گفت: "استرداد" بهترین ساخته‌ی بنیاد سینمایی فارابی، در سال اخیر به حساب می‌آید، فیلمی که توانسته با پرش از روی داده‌های تاریخی یک فیلم داستانی فوق‌العاده، جذاب و سرگرم کننده، برای مخاطب تعریف کند.
 
"اردشیری" ادامه داد: فیلمی که به شدت تابع عطف‌های داستانی است و فراتر از این عطف‌ها به اصل غافلگیری اعتقاد دارد که رو دست‌های پیاپی به مخاطب خود می‌زند.
 
وی تصریح کرد: پس از رونق سینمای اجتماعی در نیمه‌ی دوم دهه 80 سبک جدید فیلمنامه‌نویسان بیشتر متکی به رعایت اصول غافلگیری بود.
 
"اردشیری" عنوان کرد: این اپیدمی حتی در میان فیلم‌های طنز نیز به چشم می‌خورد اما آنچه مهم بود بسیاری از این فیلم‌ نامه‌نویسان قادر به نوشتن این اصول غافلگیر کننده به شکل منطقی و درخور درام نبودند و در صورت نوشتن در اجرا توسط کارگردان چندان قوی کار نمی‌شد.
 
درخور اردشیری بیان کرد: به هر حال این جریان آسیبی بود که فیلم‌های اجتماعی جدید را درگیر خود کرد.
 
وی ادامه داد: "استرداد" از آنجایی که یک فیلم فاخر و درخور توجه محسوب می‌شود توانسته به دقت این اصل مهم را هم در فیلم‌نامه و هم در کارگردانی رعایت کند.
 
این منتقد اظهار داشت: این موضوع به عنوان یک امتیاز فوق‌العاده بزرگی برای یک فیلم "استرداد" را از درجه‌ی تاریخ مصرف ساقط می‌کند و به فیلمی ماندگار تبدیل می‌کند.
 
وی ادامه داد: "استرداد" نه تنها یک‌بار بلکه چندین‌ بار به بهترین شکل مخاطب را غافلگیر می‌کند بدون اینکه هسته مرکزی و داستان‌های متعدد دچار لطمه شود.
 
وی خاطر نشان کرد: هم سینماگران و هم مردم باید از اکران این اثر نهایت استفاده را به عمل بیاورند و با حمایت از آثاری با ساختاری اینچنینی زمینه را برای تولید و ساخت آثار دیگری با این فاکتور فراهم کنند.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار