دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت:رئيس جمهور براي پرداخت يارانه ها به صد در صد جامعه خواستار مطالعات بيشتري شدند براي آنكه ممكن است اقشاري را كه بايد به آنها كمك شود، به عنوان اقشار هدف مورد توجه قرار دهند.

اكبر تركان دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به جزئيات اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها گفت: در بودجه سال 93 حرفي از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها به ميان نيامده است چرا كه اين مرحله خود برنامه مستقلي است كه بايد مورد بحث وبررسي قرار بگيرد كه اميدواريم بتوانيم برنامه جامعي را براي آن پياده سازي كنيم.

وي ادامه داد: نظر رئيس جمهور كاملا با آنچه كه هم اكنون اجرا مي شود متفاوت است.

وي تصريح كرد: رئيس جمهور براي پرداخت يارانه ها به صد در صد جامعه خواستار مطالعات بيشتري شدند براي آنكه ممكن است اقشاري را كه بايد به آنها كمك شود، به عنوان اقشار هدف مورد توجه قرار دهند.

تركان اظهار داشت: براساس قانون بايد به حمايت هاي تامين اجتماعي و نظام درماني هم پرداخته شود چرا كه هم اكنون بار نظام درماني بر عهده خانواده ها سنگيني مي كند و بسياري از آنها را تحت فشار قرار داده است.

دبير شوراي هماهنگي مناطق ازاد و ويژه اقتصادي گفت:در صورتيكه بتوان بخش مهمي از جامعه را از نظر نظام سلامت مورد حمايت قرار داده و پرداخت نقدي را متوقف كنيم مي توان به نظام تامين اجتماعي و نظام سلامت كه مورد توجه وزير بهداشت نيز است،كمك شاياني كرد .

وي اضافه كرد: به عقيده من در فاز دوم هدفمندي يارانه ها بايد موارد فوق عملياتي شود.

وي در ادامه به انتقادات وارده مبني بر چند شغله بودن خود اشاره كرد و افزود: ماموريت 2 ماهه اي را رئيس جمهور به بنده براي بررسي سازمان فضايي ، شوراي عالي ايرانيان، دبير خانه جنبش عدم تعهد و معاونت امور بين الملل به بنده دادند كه 2 ماه گذشته گزارشي را تقديم معاونت بين الملل رئيس جمهور كردم كه آن را پس از مطالعه تصيح نمودند.

تركان اظهار داشت: هم اكنون جنبش عدم تعهد به وزارت خارجه منتقل شده و شوراي عالي ايرانيان و سازمان فضايي به نوعي در نهاد رياست جمهوري باقي مانده كه با انتصاب محمد شريعتمداري به عنوان معاون اجرايي رئيس جمهور مسوليت آنها به ايشان سپرده مي شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۵۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۲
ممکن است که پرداخت یارانه ها برای بعضی ها عددی نباشد و اصلا بود ونبودش در زندگیشان تاثیری نداشته باشد اما خدا می داند که عده ای روی این یارانه ها حساب زیادی باز کرده اند مثلا برای خریدمسکن درمان تحصیل فرزندان ویا خرید جهیزیه وام گرفته باشند به امیدی که با همین یارانه ها اقساط ان را پرداخت کنند حال مسئولین می توانند تصور کنند با قطع یارانه های نقدی چه اتفاقی در زندگی این افراد می افتد وچه استرسی به انها وارد مشود. حتی افرادی هم هستند که درامد زندگیشان همین یارانه ها می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهراد
۲۲:۳۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
بسيار عالي ؛ احسنت بر رييس جمهور محبوب ما دكتر روحاني
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۲۰:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
آنهایی که دارا هستنددرقانون هم آمده یارانه هایشان میشودحذف یاکم یااضافه نکرد ولی شما به نظرمی رسد میخواهید چنددرهم این پابرهنه هرا که گرانی کمرشکن خمشان کرده است قطع کنید بابهانه های مخلف هم بیمه اجتماعی هم هرنوع بیماری وهم تحصیل این قشربایدرایگان باشد.واین شدنی است چون همه جای ایران اسلامی معدن وپرازدرآمداست کافیست مسئولین آستین بالازنندومواظب بعضی ازمسایل باشندوشایسته نیست این مردم باحیا وقث شناس آماده وجان برکف درمقابل نامحرمان ازنداری رنج بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
تو این ممکلت همش میخوان بزنن تو سر همدیگه

خبر ندارن مردم زندگیشون چجوریه و چطوری روزشونو شب میکنن و شبشونو روز
شاید اندک آدمایی باشن که فقط به خاطر مردم دارن کار میکنن و زحمت میشکن که واقعا دمشون گرم خدا کمکشون کنه
در رابطه با این حرفم حاظرم دست بذارم رو قرآن
آخرین اخبار