مدیرعامل مپنا گفت: هشدار برای خاموشی همیشه وجود دارد اما با وجود این هشدار‌ها تابستان‌های سال ۹۳ و ۹۴ بحرانی خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی آبادی مدیرعامل مپنا در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره وضعیت تأمین برق درسال آینده و احتمال خاموشی‌ها در اثر رونق تولید گفت: هشدار خاموشی در سال آینده را می‌دهیم. 

وی با بیان اینکه تلاش داریم با کمک مجلس این گرفتاری را از صنعت برق دور کنیم افزود: با وجود تمامی مشکلات شرایط از سال ۸۷ بد‌تر نخواهد شد. 

علی آبادی اظهار داشت: با مدیریت صحیح و تحقق برنامه‌های وزارت نیرو در صورت تأمین مالی، عقب ماندگی‌ها جبران می‌شود و خاموشی نخواهیم داشت. 

مدیرعامل مپنا تصریح کرد: اقتصاد برق نادرست است و تقاضا‌ها به شکل غیرمنطقی رشد پیدا کرده است. 

وی با بیان اینکه باید حدود ۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور تا سال آینده اضافه شود گفت: تا سال آینده حدود دو هزار مگاوات از این ظرفیت وارد مدار خواهد شد. 

و سه هزار مگاوات کمبود ظرفیت باقی خواهد ماند که با صرفه جویی و مدیریت صحیح این کمبود حل شدنی است. 

علی آبادی تابستان‌های سال ۹۳ و ۹۴ را بحرانی عنوان کرد و ادامه داد با اصلاح اقتصاد برق، وارد مدار شدن نیروگاه‌های جدید، و صرفه جویی مردم این مشکل حل شدنی است. 

***به دنبال افزایش صادرات به اروپا هستیم

وی حضور در بازارهای بین المللی را هدف اصلی هر بنگاهی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بازارهای مربوط به ساخت نیروگاه‌ها در انحصار گروه‌های بانفوذ بازار است و برای رقابت با آن‌ها حمایت‌های جدی مالی سیاسی و ملی نیاز است.  
علی آبادی گفت: در حال حاضر در بازارهای منطقه موفق ظاهر شدیم و صادراتی به کشورهای آفریقایی و اروپایی داشته‌ایم که هنوز کافی نیست. 

مدیرعامل مپنا ادامه داد مپنا در عمان عراق اندونزی پاکستان و سوریه نیروگاه‌هایی ساخته است. 

وی همچنین از ساخت دو نیروگاه جدید در سوریه و عراق نیز خبر داد و گفت: مطالباتی از این کشور‌ها نداریم چرا که در ابتدای کار هزینه اجرای پروژه را از آن‌ها دریافت می‌کنیم. 

***نیروگاه‌های سیکل ترکیبی راندمان را به ۵۰ درصد می‌رساند

وی در خصوص راندمان نیروگاه‌های کل کشور نیز گفت: در حال حاضر این رقم چیز حدود ۳۸ درصد است که مصلما استفاده از توربین‌های گازی به صورت سیکل ساده و ترکیبی راندمان نیروگاهی را به مرز ۵۰ درصد ارتقا خواهد داد. 

علی آبادی همچنین در خصوص ماده ۱۹ قانون بودجه گفت: این بند از قانون منافع بزرگی برای صنایع برق دارد و عدم توازن صنعت را کمی بهبود می‌بخشد. 

مدیرعامل مپنا با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه‌ها سه هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: رشد سرمایه گذاری در صنعت برق به ویژه در بخش نیروگاه‌ها موجب درگیر شدن ۷۰ شرکت خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بحران ، برق ، خاموشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار