وزیر امور خارجه در دیدار با نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم و دولت ایران در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" پیش از سفر به امارات در دیدار "لک بوندانت" نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران به سوابق خوب همکاری بین جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان ملل متحد در امور مبارزه با مواد مخدر اشاره و آمادگی قاطع و همه جانبه جمهوری اسلامی ایران را برای تداوم و تقویت این همکاری‌ها اعلام کرد.
 
وزیر امور خارجه، مبارزه و ریشه کن شدن این پدیده‌های شوم و خانمان‌سوز را که امنیت و آسایش مردم را در عرصه جهانی به مخاطره انداخته است، نیازمند همکاری تنگاتنگ و نزدیک بین همه کشورهای جهان دانست.
 
ظریف با بیان اینکه مردم و دولت ایران در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: ملت ایران در راستای کمک و حمایت از صلح و آرامش در عرصه جهانی و منطقه‌ای و به رغم متحمل شدن همه فشارهای سیاسی و اقتصادی، سیاست اصولی و انسانی مبارزه قاطعانه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر را در سال‌های گذشته ادامه داده‌اند.
 
وی تاکید کرد: ملت ایران در این مسیر هزینه‌های بسیار زیاد معنوی و مادی متحمل شده است و هزاران شهید را در این راه تقدیم کرده‌اند.
 
وزیر امور خارجه افزود: مردم و دولت ایران انتظار جدی برای همکاری و تعامل بیشتر سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان را در مسئولیت سنگین و خطیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارند.
 
لک بوندانت نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از تلاش‌ها و اقدامات موثر و مهم جمهوری اسلامی ایران در تعامل و همکاری تنگاتنگ با سازمان ملل متحد در امر مهم مبارزه با مواد مخدر تقدیر و تشکر کرد.
 
ظریف خواستار تداوم همکاری موثر و سودمند ایران در این زمینه در دوره مسئولیت خود شد و ابراز اطمینان کرد فضای جدید ایجاد شده بین ایران و کشورهای غربی ناشی از رویکرد تعامل و سازنده ایران در تقویت روند همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر نیز موثر است و کشورهای جهان به مسئولیت متقابل خود برای حمایت از ایران در این مسئولیت خطیر و سنگین عمل کنند.

لک بوندانت نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران اعتبار نامه خود را به وزیر امور خارجه تقدیم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، سفر ، دیدار ، نماینده ، جدید ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار