حاشیه‌های حضور وزیر امورخارجه در جمع دانشجویان؛

وقتی ظریف 10 سال مقاومت مردم ایران را از عمر 34 ساله انقلاب منها کرد/حمله به بسیج و دفاع ظریف

حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دانشگاه تهران و پاسخگویی به سوالات دانشجویان با حاشیه‌های بسیاری همراه بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با دانشجویان دانشگاه تهران شرکت کرد که این نشست حاشیه‌های بسیاری را به دنبال داشت.  
  
*این نشست در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و در تالار علامه امینی برگزار شد که از همان بدو ورود به دانشگاه جو غیرعادی بر این دانشگاه حاکم شده بود.  
 
*در محوطه بیرونی دانشگاه نیز بنر بزرگ عکس ظریف نصب شده بود و  از همان در ورودی ساختمان جایی برای وارد شدن وجود نداشت و باید با فشار وارد ساختمان می‌شدیم. جالب‌تر آنکه به دلیل اینکه از ساعت 14 ظرفیت سالن پر شده بود کلیه درهای سالن را بسته بودند و ماموران سالن از ورود دانشجویان که با شدت در حال فشار آوردن برای داخل شدن بودند جلوگیری می‌کردند که در بعضی مواقع به زد و خورد می‌انجامید.  
 
*البته دانشجویان مشتاق طبقه دوم این ساختمان را هم بسته بودند و همگی در آنجا تجمع کرده بودند که وارد سالن شوند اما در نهایت تلاش‌شان بی‌فایده باقی ماند که در این حین فریاد می‌زدند ما اهل کوفه نیستیم ظریف تنها بماند و شعارهایی از قبیل لا‌اله‌الاالله را هم می‌دادند و با این حساب مجبور شدیم از درب اصلی به سمت درب پشتی ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه حرکت کنیم تا شاید بتوانیم از آنجا راهی برای ورود به سالن را پیدا کنیم اما در آنجا هم شرایط با درب اصلی هیچ فرقی نمی‌کرد و دانشجویان همانطور در پشت درب‌های سالن باقی مانده بودند.

*تمهیدات خاصی برای حضور خبرنگاران هم برقرار نشده بود چرا که اتاقی به خبرنگاران اختصاص داده شده بود تا از طریق ویدیو کنفرانس برنامه را پوشش دهند اما تعداد زیادی دانشجویان مشتاق برای حضور در این نشست پرسش و پاسخ دانشجویی باعث شده بود تا جایی برای خبرنگاران در این سالن باقی نماند و اکثر خبرنگاران بر روی زمین نشسته و برنامه را پوشش می‌دادند و برخی از آنها نیز در پشت درب‌های بسته سالن ویدیو کنفرانس مانده بودند.

خبرنگاران با ویدئو کنفرانس بدون صدا برنامه را پوشش دهند
 
*قبل از ورود به سالن دانشجویانی که در طبقه بالا در پشت در مانده بودند به شدت پایکوبی می‌کردند که این امر باعث شده بود ساختمان به شدت بلرزد. جالب‌تر آنکه در سالن ویدیو کنفرانس که قرار بود خبرنگاران از آنجا برنامه را پوشش دهند صدای سالن اصلی قطع بود و فقط تصویر ظریف پخش می‌شد اما در نهایت مسئولان توانستند با کیفیت بدی صدا را برای سالن خبرنگاران پخش کنند.  
 
به تفکر رئالیستی اعتقاد ندارم/ در 6 سال گذشته تئوری‌بافی کردم

*ظریف در سخنرانی خود گفت به تفکر رئالیستی معتقد نیستم و باید نظریه قدرت نرم جوزف نای را بخوانید که وی مشاور وزارت خارجه آمریکا بوده و مثل من نبوده که در 6 سال گذشته تئوری‌بافی کند.  
 
ظریف 10 سال مقاومت مردم ایران را از عمر 34 ساله انقلاب منها کرد

*وقتی وزیر امور خارجه گفت: تا 10 سال گذشته حل مشکل افغانستان و عراق ممکن نبود یعنی اینکه در پایان ریاست جمهوری آقای خاتمی...؛ در اینجا دانشجویان شروع به دست و  سوت زدن کردند و حرف ظریف را قطع کردند. ظریف در ادامه گفت: ایران به برکت 24 سال مقاومت و سرمایه‌گذاری توانست به ابعاد معنایی قدرت دست یابد. ایران باید یک بار دیگر خاستگاه تمدن و گفتگو در دنیا شود.
 
ترکیه اردوغان با ترکیه اوزال فرق می‌کند

*امروز ترکیه اردوغان با ترکیه اوزال را مقایسه کنید کدامیک قدرتمند است یا اینکه در چه حوزه‌ای قدرتمند شده، البته ما در برخی حوزه‌ها با آنها مخالف هستیم اما اهداف و آرمان ها قدرت‌آفرین است و فکر نکنیم که در برابر منافع ملی است اگر این طور بود آمریکا نمی‌توانست پیشرفت کند.  
 
*ظریف در هنگامی که پاسخ سوال‌های نمایندگان تشکل‌های دانشجویی را می‌داد در پایان صحبت‌هایش می‌گفت بعدی که این امر باعث خنده همگان شده بود. جالب‌تر آنکه زمانی که یکی از نماینده‌های تشکل‌ها سوال‌های تند و تیزی از وزیر خارجه پرسید گاهی اوقات ظریف به شدت عصبانی می‌شد اما در نهایت سعی می‌کرد تا لبخند بزند و در لبخند خود می‌گفت بعدی که این امر دوباره خنده حضار را در پی داشت.  

وقتی نماینده بسیج دانشجویی می‌خواست از وزیر امور خارجه سوال بپرسد...
 
*زمانی که نماینده بسیج دانشجویی به روی سن می‌آمد اکثریت حاضر در سالن وی را "هو" کردند که در این بین ظریف گفت بچه‌ها بگذارید سوالش را بپرسید اینگونه رفتار نکنید؛ جالب‌تر اینکه این نماینده بسیج دانشجویی وقتی به پشت تریبون آمد رو به ظریف کرد و گفت خیلی مخلصیم و ظریف در جواب وی گفت‌: سلام‌ علیکم. 
 
*در بین صحبت‌های ظریف دانشجویان اکثرا از موافقان وی در این نشست بودند با شعار  "دیپلمات با غیرت همینه همینه"، حمایت خود را از وزیر خارجه اعلام کردند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Australia
بمانی
۱۱:۴۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
نمایش اصلاح طلبها شروع شد ...
اصلاح طلب = خائن ، بی عرضه ، دروغگو
Australia
Bm20
۱۱:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
اولا ملت به این رای نخواهند داد ،دوما تاید نخواهی شد ... مگه شهر هرت است ،یکی بسازد ،یکی مثل ظریف و روحانی خراب کند...
آخرین اخبار