یک روانشناس گفت: برای افزایش روحیه امیدواری می بایست فرد یک احساس روانی مثبت نسبت به خود و دنیای پیرامون داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ زندگی همیشه کامل نیست، گاهی مشکلات در زندگی آنقدر زیاد می شود که شما در خود احساس ناامیدی می کنید، زیرا به شدت روی اهدافتان برنامه ریزی کرده اید، اما به نتیجه ای نرسیده اید و تنها حسی که در شما ایجاد شده دلسرد شدن به زندگی و احساس ناامیدی است.
ما در این گزارش چند راهکار را برای مقابله با ناامیدی به شما معرفی می کنیم.
ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به طور کلی احساس ناامیدی زمانی به وجود می آید که فرد مواردی از قبیل افسردگی را تجربه می کند، حالت های افسردگی معمولا با خلق پایین، احساس های ناخوشایند، گناه، عذاب وجدان و مشکلاتی از قبیل پایین آمدن انگیزه ها می تواند به شدت ناامیدکننده باشد، به همین خاطر افرادی که مشکلاتی از این قبیل را تجربه کرده اند ، می بایست سریعا نسبت به حل این موضوع اقدام کنند.
وی ادامه داد: برای افزایش روحیه امید و امیدواری در درجه اول فرد می بایستی یک احساس روانی مثبت و تفکرات مثبت نسبت به خود و دنیای پیرامون داشته باشد. داشتن روحیه مثبت هم می تواند منجر به بالارفتن خلق شود و هم احساس فرد را نسبت به خودش افزایش دهد.
این روانشناس در ادامه با اشاره به این مطلب که داشتن دیدگاه هایی با جهان بینی متوالی می تواند در افزایش امید موثر باشد تصریح کرد: احساس های معنوی، فرآیندهایی از قبیل مسائل عرفانی، داشتن فلسفه برای زندگی همگی منجر به افزایش احساس امید و امیدواری در شخص می شود.
ابراهیمی مقدم افزود: سلامت  جسم با افزایش سلامت روان در ارتباط است، به طور مثال مشخص نشده است افرادی که از رژیم غذایی مناسبی برخوردار باشند از سطح بهداشت روانی بهتری نیز برخوردار بوده و نتیجه اینکه روحیه امید و امیدواری در آنها افزایش می یابد.
در پایان چنین می توان نتیجه گرفت که نباید امیدتان را از دست دهید و محکم بر سر راه سختی ها و مشکلات زندگی بایستید و بدانید که خداوند بزرگ است و شما را برای هدفی آفریده است و تنها احساس ناامیدی شما را از رسیدن به اهدافتان عقب می اندازد، پس از محیط ناامیدکننده خود را بیرون بکشید و به خداوند ایمان داشته باشید که تنها او قادر به رفع همه مشکلات است.
برچسب ها: کلید ، مقابله ، ناامید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
احساس یاس و نا امیدی کلا زندگی رو از بین میبره
و اوضاع رو بد تر و دل گیر تر میکنه
با توکل بر خدا و امید به رحمت الهی به زندگی ادامه بده
آخرین اخبار