يک کارشناس بهزيستي گفت: در صورت هموار کردن محيط زندگي و کاري براي معلولان، اين افراد کارآمدي براي جامعه خواهند شد.

بسطامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: معلولان هم مانند انسانهاي عادي احساسات دارند و دوست دارند همانند ساير افراد جامعه زندگي عادي را داشته باشند.
 
وي افزود: در گذشته از دلايل معلوليت افراد در جامعه معلوليت فلج اطفال بوده است که البته امروزه با آمدن واکسن فلج اطفال کاملا ريشه کن شده است از ديگر دلايل، ازدواجهاي فاميلي در اقوام و قبيله‌هايي است که آگاهي کامل در اين خصوص را ندارند، امروزه متاسفانه، بيشترين عاملي که باعث افزايش معلوليت در جامعه شده است، تصادفات است که سالانه افراد بسيار زيادي را معلول کرده است.
 
وي در ادامه خاطرنشان کرد: مجلس شوراي اسلامي قانون جامعي براي حمايت از حقوق معلولين جهت مناسب سازي محيط زندگي در شهر و روستا تصويب کرد.
 
در اين خصوص، شهرداري نظارت ويژه‌اي بر ساخت و ساز ساختمانها دارد به گونه‌اي که ساختمانها بايد متناسب با شرايط جسمي افراد ساخته شوند، بيشترين خيابانها و همچنين ساختمانها و ادارات براي رفت و آمد راحتتر آنها منجر شده است.
 
وي در پايان تصريح کرد: افراد معلول بسياري در کشور حضور دارند که از توانايي‌هاي بسيار بالايي برخوردار هستند که درصورت هموار کردن پيرامون زندگي و محيط کاري آنها، افراد کارآمدي براي جامعه خواهند بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار