مرگ نلسون ماندلا رهبر ضد تبعیض نژادی جمهوری آفریقای جنوبی که شخصیتی بین المللی بود موجب شد تا موضوع این هفته " مجله آفریقا " به او اختصاص داده شود.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، برنامه زنده " مجله آفریقا " که به تهیه کنندگی جلیل مقدادی تولید می‌شود هر هفته به موضوعات مرتبط با قاره آفریقا  می‌پردازد.

جلیل مقدادی گفت: با توجه به درگذشت مبارز آفریقایی نلسون ماندلا که چهره‌ای جهانی در مبارزه با آپارتاید است این هفته بخشی از برنامه زنده "مجله آفریقا" را به معرفی وی اختصاص داده‌ایم و در بخش دیگر برنامه به مداخله نظامی فرانسه در آفریقا مرکزی خواهیم پرداخت.

مقدادی با اشاره به محورهای برنامه گفت:  در این برنامه در نظر است تا نگاهی کوتاه به زندگی نلسون ماندلا و رنجی که سیاهپوستان در دوران تبعیض نژادی متحمل شدند و مبارزات ماندلا بیندازیم. این برنامه با محوریت شخصیت و مبارزات نلسون ماندلا، به قدرت هایی که از رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی حمایت کردند خواهد پرداخت.

وی افزود: در ادامه به بررسی اهداف پاریس از مداخله نظامی در آفریقای مرکزی و سابقه مداخلات فرانسه در این کشور می‌پردازیم.

تهیه‌کننده "مجله آفریقا " یادآور شد: "‌مجله آفریقا " شامل بخش‌های مختلفی است که می‌توان به پخش گزارش و تصاویر مربوط به موضوع برنامه، گفت و گوی مجری با کارشناس و پخش وله اشاره کرد.

احمد نخستین مجری کارشناس این برنامه زنده است و مهشید حاجی ستوده دستیار تهیه‌کننده و فرید ارس خانی تدوینگر "مجله آفریقا" است.

برنامه "مجله آفریقا" سه شنبه 19 آذر از ساعت 10:25 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه از کانال یک شبکه بین‌المللی سحر برای فرانسوی زبان‌های علاقه‌مند به موضوعات کشورهای آفریقایی به روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.