نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه گفت: با همه محرومیت‌ها و بی‌عدالتی‌ها مردم شریف و غیور دشت‌آزادگان و هویزه ولایتمداران و مرزداران واقعی کشورند و چشم به راه دولت تدبیر و امیداند و همچو کوهی استوارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "ناصر صالحی‌نسب" نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در جلسه علنی امروز سه شنبه (19 آذر) در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: سلام بر کسانی که روی اقیانوس‌های نفت زندگی می‌کنند اما کودکان خود را بر بالین خاکی می‌خوابانند، سلام بر دیاری که حتی شهیدان خفته در آن بر محرومیتش آه و ناله می‌کشند و در یک کلام سلام بر خوزستان.
 
وی افزود: ضمن تقدیر و تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان و هدایت عالمانه و حکیمانه  مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مداری خویش را با خلق حماسه در انتخابات ریاست جمهوری بر صفحه تاریخ حک کرده‌اند و چشم به راه دولت تدبیر و امیدند که با بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی و ایجاد ارتباط با کشورهای جهان با حفظ اقتدار ملی و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی گام بردارند.
 
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس تصریح کرد: تدبیر دولت یازدهم بر این بود که سکاندار امور اجرایی استان به دست فردی مدیر و مدبر، جناب مقتدایی باشد، انتظار داریم که با برنامه‌ریزی خوب و عملی اشتغال جوانان بیکار استان خوزستان، گام موثری بردارد.
 
وی ادامه داد: در خوزستان هر روز میادین نفت و گاز کشف می‌شوند، مردمانش حماسه‌سازان حضور و در اقتدار کشوراند، اما رنگ از رخ مردم این استان پریده است. مشکل بیکاری، آب شرب و کشاورزی، پدیده ریزگردها، عدم پرداخت یک درصد حق آلایندگی و معضل بی‌توجهی در تار و پورشان دمیده است، پس شعار عدالت محوری به کجا سرانجامید.
 
صالحی نسب اظهار داشت: قلم توان و بیان درد، رنج و محرومیت مردم دشت آزادگان و هویزه را ندارد، از کدامشان ناله سردهیم، از جوانان بیکار که رنگ از رخساره‌اش پریده و فقط نظاره‌گر جذب نیروهای غیربومی، غیر متخصص و بعضا بی‌سواد در شرکت‌های نفتی منطقه است، یا از ناله مادری که تنها فرزندش در جاده‌های مرگ سوسنگرد، هویزه و بستان پرپر شد؟
 
این عضو کمیسیون کشاورزی خطاب به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: آقای وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل 50 کیلومتر باند دوم جاده اهواز_ سوسنگرد بدون هیچ‌گونه عارضه طبیعی 14 سال بس نیست، یا از وضعیت اسفناک فاضلاب شهری، آسفالت خیابان‌ها و بهسازی روستایی که سلامت و آسایش عمومی مردم را سلب کرده یا از بیمارستانی که 22 سال از عمرش گذشته اما تکمیل نشده است.
 
وی افزود: آقای وزیر این بیمارستان چه زمانی تکمیل می‌شود؟ دورنمای مدارس روستایی که علی‌رغم داشتن دانش‌آموز به ویرانه شباهت دارد تا به دبستان، یا از دانشگاهیان و فرهنگیان دلسوز منطقه که در بدترین شرایطی تلاش می‌کنند، شایسته مزایای ویژه نیستند؟
 
صالحی نسب تصریح کرد: ما خوشحالیم که تیم‌های نفت تهران و گچساران با اسپانسر شرکت‌های نفتی فعالیت می‌کنند، اما با وجود میادین عظیم نفت در منطقه، تیم‌های ورزشی شهرستان‌های دشت آزادگان هویزه مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. آیا این بی‌عدالتی نیست؟
 
این نماینده مجلس اضافه کرد: می‌خواهم از کشاورزی سخن گویم که با خشک و بی آب شدن کرخه و کارون صدای زندگی‌اش قطع شد و اینک غمگین بر ساحل خشک کرخه می‌نشیند و صدا می‌زند، "ای کرخه و کارون من، ای زینت بخش طبیعت، می‌دانم که نالان و حزین، بیمار و نحیف در حال جان دادن هستی، ای که در عطای رزق و روزی مردم خوزستان در تمام سال‌های عمرت دریغ نکرده‌ای، بدان که برای همیشه حیات و عظمت، شکوه و تلاطم امواج قشنگت و بلندت خواهد ماند، ای که نام خوزستان با نام تو آوازه گرفت".
 
صالحی نسب تصریح کرد: آیا قابل توجیه است که شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان با داشتن ذخایر نفتی عظیم جزء 10 شهر اول از لحاظ بیکاری باشند؟ آیا وقت آن نرسیده است که با احداث پالایشگاه، مجتمع پتروشیمی، ایجاد منطقه آزاد تجاری و فراهم نمودن، زمینه‌های اشتغال پایدار قدردان 8 سال ایثارگری و جانفشانی این مردم ولایتمدار باشیم؟ با همه این محرومیت‌ها و بی‌عدالتی‌ها مردم شریف و غیور دشت‌آزادگان و هویزه ولایتمداران و مرزداران واقعی کشورند و چشم به راه دولت تدبیر و امیداند و همچو کوهی استوارند.
 
این نماینده دشتستان در مجلس در پایان نطق میان‌دستور خود، خاطرنشان کرد: تمام نمایندگان استان خوزستان به خاطر ظلم بودجه93 استعفا دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار