غذاهايي مثل گوجه،‌ خيارشور، سير، پياز و ميگو حساسيت‌زا هستند البته در بعضي موارد هم ديده شده است كه به دنبال پاك كردن مرغ حساسيتي روي پوست ايجاد مي‌شود.

محمد رضواني متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همه افرادي كه با مواد حساسيت‌زا روبرو مي‌شوند دچار آلرژي نمي‌شوند و فقط عده‌اي هستند كه با اين موارد درگيرند.

رضواني در پاسخ به سؤال خبرنگار بهداشت و درمان مبني بر علائم اين اگزماها گفت:‌ در اين حساسيت‌ها پوست دچار قرمزي و خارش مي‌شود كه به همراه خارش ممكن است تاول‌هاي ريزي هم ديده شود كه در بعضي مواقع اين تاول‌ها مترشح مي‌شوند.

اين التهابات در افرادي است كه دچار حساسيت هستند يعني افرادي كه داراي استعداد و خشكي پوست هستند. زيرا خشكي ايجاد ترك‌هاي ريزپوستي مي‌كند كه سطح طبيعي پوست را مي‌شكند و باعث مي‌شود مواد راحت‌تر عبور كنند سپس ايجاد حساسيت مي‌كند.

رضواني اذعان داشت: توصيه پزشكان به خانم‌هاي خانه‌دار اين است كه اول دستكش نخي و بعد دستكش آشپزخانه را بپوشند، كرم‌هاي مخافظ و چرب كننده مصرف كنند چون سطح چربي مانع ورود مواد حساسيت‌زا مي‌شود.
 
همچنين از كرم‌هاي ضدالتهابي هم كه از خانواده كرتن‌ها هستند به صورت محدود مي‌توان استفاده كرد. بايد توجه كرد كه در بعضي موارد فرد ممكن است حساسيت به موادي داشته باشد كه مشخص نباشد. بنابراين بايد زمينه‌ها را پيگيري كرد و به دنبال ماده‌اي كه موجب حساسيت وي مي‌شود گشت.

رضواني افزود: غذاهايي مثل گوجه،‌ خيارشور، سير، پياز و ميگو حساسيت‌زا هستند. البته در بعضي موارد هم ديده شده است كه به دنبال پاك كردن مرغ حساسيتي روي پوست ايجاد مي‌شود.

انتهاي پيام /
برچسب ها: آشپزی ، حساسیت ، پوست ، چرب ، نخی ، میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار