میرزاحسن آقابیگ از حضور احتمالی ريیس فدراسیون راگبی آسیا در مسابقات آتی راگبی خبر داد.

میرزا حسن آقابیگ رئیس انجمن راگبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: انجمن راگبی پیش از پایان سال جاری به مناسبت ایام دهه فجر در بهمن ماه سال جاری درصدد برگزاری مسابقات جام قهرمانان هفت نفره در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود، مسابقات هفت نفره با تاخیر یک روزه برای مردان و زنان برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر مسابقات هفت نفره، انجمن راگبی درصدد برگزاری کلاسهای بین‌المللی مربیگری و داوری درجه یک و دو است، کلاسهای بین‌المللی 30 دی لغایت 6 بهمن سال جاری برگزار می‌شود، کلاسهای بین‌المللی زیر نظر فدراسیون جهانی و جهت آمادگی و انتخاب داوران برای حضور در مسابقات آسیایی برگزار می‌شود.
 
آقابیگ تصریح کرد: داورانی که دارای مدرک درجه یک داوری هستند می‌توانند درکلاسهای درجه‌ی دو داوری بین‌المللی شرکت کنند البته افرادی که دارای کارت انجمن نیز هستند شرایط شرکت درکلاس داوری درجه یک را دارا هستند.
 
آقابیگ افزود: مسابقات هفت نفره جام قهرمانان همزمان با کلاسهای بین‌المللی داوری و مربیگری برگزار می‌شود تا علاوه بر داوران، مربیان راگبی نیز آمادگی لازم و کامل جهت حضور در مسابقات آسیایی را کسب کنند.
 
ريیس راگبی تصریح کرد: طبق توافقاتی که با رئیس فدراسیون راگبی آسیا انجام شده است ته احتمال فراوان نیک‌هاینس رئیس فدراسیون به همراه دو نفر از اعضای فدراسیون مهمانهای ویژه کلاسهای بین‌المللی و مسابقات هفت نفره هستند، رئیس فدراسیون راگبی آسیا در هفته‌ی گذشته در اجلاس کامبوج شرکت کرده است.
 
وی افزود: انجمن راگبی پس از اجرایی کردن مسابقات هفت نفره و همچنین، کلاسهای بین‌المللی در اواخر بهمن ماه مسابقات 15 نفره لیگ برتر را در تبریز برگزار می‌کند، مسابقات فقط در بخش مردان برگزار می‌شود.
 
آقابیگ تصریح کرد: علاوه بر مسابقات لیگ برتر، در دهه‌ی اول، اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود مکان دقیق این مسابقات مشخص نشده است، اما به احتمال فراوان در یکی از شهرستانهای خراسان و یا بناب برگزار می‌شود.
 
وی افزود: مسابقات 15 نفره لیگ دسته دو نیز اوایل اسفند ماه به میزبانی یکی از استانهای اصفهان و تهران برگزار می‌شود، این مسابقات نیز فقط مخصوص مردان است و به فاصله‌ی یک هفته با مسابقات لیگ دسته یک برگزار می‌شود.
 
آقابیگ در پايان خاطرنشان کرد: تیم ملی راگبی شهریور ماه سال 93 مسابقات اینچئون کره جنوبی را در پیش دارد، از این‌رو در اواخر سال جاری اردوی تیم ملی را برگزار می‌کنیم ضمن اینکه نفرات برتر و مناسب مسابقات فوق را برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت می‌کنیم از این‌رو این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را دارد، مسابقات اینچئون کره جنوبی در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: آسیا ، راگبی ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار