رودهن/

دماوند جزو مناطق ممنوعه حفر چاه های کشاورزی است

رئیس امور آب شرق استان تهران گفت: منطقه دماوند جزو مناطق ممنوعه برای حفر چاههای کشاورزی است.

محمد داوودی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: حفر چاه های کشاورزی در این منطقه مطلقاً ممنوع است و در خصوص حفر چاه های آب شرب نیز بر اساس رویکردهای مشخص و مدون، آبفای شهری و روستایی عمل می کنند.

وی ساخت و سازهای غیر مجاز را دیواری برای عدم مشاهده حفر چاه های غیر مجاز خواند و افزود: در این خصوص، شهرداریها عملاً بدون استعلام از جهاد کشاورزی اجازه ندارند مجوز تغییر کاربری را صادر کنند اما هم‏چنان تغییر کاربری ها و حفر چاه های غیر مجاز باعث افت شدید منابع آب زیر زمینی شهرستان شده است.

داوودی در خصوص حفظ و صیانت از مجاری آب های سطحی افزود: متأسفانه با توجه به ارزش افزوده اراضی شهرستان دماوند و هجمه زیاد به منطقه، این امر نیز به خوبی ممکن نبوده است.

رئیس امور آب شرق استان تهران تصریح کرد: بر همین اساس، تصمیم گرفتیم قوانین موجود را کمی تسهیل کرده و خودمان را با شرایط تطبیق دهیم و با انعقاد تفاهم نامه هایی با شهرداری ها، بخشی از وظایف خود را به آنها واگذار کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه ها، شهرداری ها با ارائه طرح سامان دهی خود، امکان بهره برداری از مازاد بستر را در قالب ماده هفت خواهند داشت.

داوودی تصریح کرد: به این ترتیب، علاوه بر تفویض بخشی از وظایف خود به شهرداری، به آنها این امکان را می دهیم که از مازاد بستر آب های سطحی در کاربری های مورد نیاز خود بهره برداری کنند.

رئیس امور آب شرق استان تهران در عین حال مجاری آب های سطحی را جزو انفال و اموال عمومی خواند و افزود: همچنان به دنبال اخذ سند و احقاق حقوق عمومی هستیم و معتقدیم که این امر با یک عزم عمومی و همکاری همه نهادها ممکن خواهد بود/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.