نخستین همایش توسعه اقتصادی و فرهنگی بابلکنار دیروز با قرائت پیام رییس مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات هتل نگین شهر مرزیکلا مرکز بخش بابلکنار از توابع شهرستان بابل برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛  دبیر این همایش در آیین گشایش این همایش گفت: مفهوم توسعه به عنوان یکی از مهم ترین و بحث انگیزترین چالش ها در میان کشورهای جهان و بخصوص کشورهای در حال توسعه مانند ایران مطرح است.

فرامرز ابوالحسنی با اظهار این که توسعه می تواند نوید بخش شرایط مناسب زندگی برای مردم منطقه باشد، افزود: دستیابی به توسعه، بویژه توسعه پایدار اگر چه کاری مشکل و پیچیده به نظر می رسد، اما غیر ممکن نیست و هیچگاه نباید از تلاش برای رسیدن به آن مایوس شد.

وی ادامه داد: یکی از مدل هایی که در حال حاضر به عنوان موتور محرک توسعه پایدار در دنیا مطرح است، دستیابی به توسعه پایدار از طریق کارآفرینی است که می تواند در شکوفایی و توسعه اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی جامعه نقش بسیار مهمی ایفا کند.

دبیر همایش توسعه اقتصادی و فرهنگی بابلکنار گفت: قصد داریم در این همایش ضمن توجه به توسعه پایدار ، جوانب دیگر رسیدن به توسعه را بررسی و با تشکیل کمیسیون های تخصصی در رشته های گوناگون و کاربردی، به آن دست پیدا کنیم.

وی افزود: قرار است در این همایش راهکارهای عملیاتی کردن ظرفیت های منطقه بابلکنار با حضور متخصصان و صاحبان اندیشه و قلم به دقت بررسی شود.

ابوالحسنی گفت: در این همایش همچنین چهار مقاله برتر به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

بخش بابلکنار با 150 کیلومتر مربع وسعت، 38 روستا و حدود 25 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرقی بابل واقع است.

اصلی ترین شغل مردم این منطقه دامداری و کشاورزی است و مهم ترین مرکز صنعتی آن هم مرکز پرورش مرغ آرین است که تنها مرکز مرغ لاین کشور به شمار می رود./س
/انتهای پیام
برچسب ها: نخستین ، همایش ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.