بحران در صنعت خودروسازی و هواپیمایی استرالیا به اقتصاد این کشور به شدت لطمه زده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، با وجود نزدیک شدن عید سال نو میلادی در استرالیا، بسیاری از مردم درباره آینده اقتصاد کشورشان نگران هستند.

شرکت‌های بزرگی نظیر شرکت هواپیمایی "کوانتاس" و شرکت "هولدن" استرالیا دچار بحران مالی هستند و اعلام کرده‌اند قصد اخراج هزاران نفر از کارمندان خود را دارند.

"کریس باون" از مقامات حزب مخالف گفت: شرکت کوانتاس ارزش زیادی برای اقتصاد استرالیا دارد. بسیاری تنها راه نجات شرکت هواپیمایی دولتی کوانتاس را واگذاری آن به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی می‌دانند، اما احزاب مخالف دولت با خصوصی‌سازی این شرکت مخالف هستند.

ائتلاف حاکم در استرالیا تاکنون حاضر نشده است بودجه لازم را برای نجات شرکت کوانتاس از بحران مالی تامین کند.

شرکت خودروسازی هولدن استرالیا حتی وضعی بدتر هم دارد و این احتمال وجود دارد که این شرکت به سرنوشت کارخانه‌های "میتسوبیشی" دچار شود که در نهایت بسته شدند.

برآورد شده است تعطیلی شرکت هولدن یک میلیارد 240 میلیون دلار به اقتصاد استرالیا لطمه خواهد زد و بیش از 13 هزار نفر را بیکار خواهد کرد.

حتی اتحادیه‌های کارگری استرالیا هشدار داده‌اند به زودی کارخانه‌های "تویوتا" در استرالیا نیز به این سرنوشت دچار می‌شوند. به دنبال این اتفاق، صنعت خودروسازی استرالیا به کل تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار