نوجوانان بايد براي انتخاب دوست يک شناخت کافي از روحيات خود داشته باشند و نظرات خانواده را در نظر بگيرند.

معصومه کاشاني در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در دوره  نوجواني به علت اقتضاعات سني در اين گروه به دنبال ساختن هويت براي خود؛ در صدد انتخاب دوست قرار مي‌گيرند.
اين مشاوره و کارشناس مذهبي با اشاره به اينکه در اين دوره نوجوانان معمولا دوستان زيادي پيدا مي‌کنند افزود: انتخاب دوست جز با اهميت‌ترين و موثر‌ترين موضوعاتي است که بايد به آن پرداخته شود، چرا که بسياري از افراد به وسيله دوستان خود شناخته مي‌شوند.
وي در ادامه افزود: دوست خوب کسي است که داراي خانواده اصيل، خوش فکر و خوش اخلاق باشد و درخواست‌هايش منافات با دين نداشته باشد و او را ترغيب به کارهاي شايسته نمايد.
وي در ادامه به حديث از حضرت سليمان اشاره نمود: درباره شخصي قضاوت نکنيد مگر اينکه بنگريد با چه کساني هم‌نشيني مي‌کنند، زيرا افراد با دوستان و هم نشينان خود شناخته مي‌شوند و به آنها نسبت داده مي‌شوند.
وي تصريح کرد: نقش خانواده در انتخاب دوست نوجوانان بسيار موثر است و والدين بايد به طور مستقيم و غيرمستقيم بر آنها نظارت داشته باشند و در هنگام نياز و يا برخورد آنها با مشکل آنها را راهنمايي نمايند.
وي با توصيه‌اي به نوجوانان افزود: بهتر است آنها دوستان خود را از بين بستگان و آشنايان انتخاب نمايند تا خانواده‌ها شناخت و تسلط کافي بر رفتار آنها داشته باشند.
وي با توصيه‌اي به خانواده‌ها گفت: در صورتي که فرزندانشان از موارد فوق اقدام به انتخاب دوست نکنند بهتر است با خانواده دوستان آنها آشنا شوند.
اين کارشناس مذهبي در پايان گفت: دوستان خوب را مي‌توان به سه قيمت نمود، ابتدا زماني که افرادي چاپلوس و جرب زبان هستند، دوستان ناني که به خاطر پول و امکانات مي‌باشد و در آخر جاني که شخصيت خود نوجوان در نظر گرفته مي‌شوند و از جمله اين دوستان خداوند متعال، ائمه، امامان، پدر و مادر، معلم، مربي دلسوز و کتاب مفيد مي‌باشد.

برچسب ها: انتخاب ، دوست ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار