کودکان، مخاطبان فرهیخته و برخاسته از واقعه‌ی طبیعی مانند بزرگسالان ادا در نمی‌آورند.

علیرضا مجابی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: فارغ‌التحصیلان کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی هستم و از سال 1371 در تئاتر و تلویزیون فعالیت داشتم و از سال 1375 گروه "سپند" را پایه‌گذاری کرده‌ام و در این گروه کار کودک، بزرگسال و دانشجویی را به روی صحنه برده‌ایم.
 
مجابی عنوان کرد: ترجیح می‌دهم در تئاتر کودک فعالیت داشته باشم چرا که واکنش کودکان، واکنشی طبیعی است و خنده آنها از ته دل است و ادا در نمی‌آورند به طوری که این مخاطبان فرهیخته کاملا تحت تأثیر هستند و عکس‌العمل‌های واقعی نسبت به کار دارند. 

این کارگردان تئاتر بیان کرد: اولین بار است که اثری از من با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی در تالار هنر به اجرا می‌رود البته هنوز هزینه‌ای پرداخت نشده اما مطمئنا این وعده مسئولان فرهنگی محقق خواهد شد. 

مجابی ادامه داد: اجراهای کودک و بزرگسال این گروه در گذشته صرفا با هزینه خودمان به اجرا رفته است. 

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: متاسفانه بودجه به مسئولان فرهنگی تخصیص پیدا نمی‌کند طوری که فعالان این عرصه با ضعف مالی روبه‌رو می‌شوند. 

مجابی درباره میزان استقبال مخاطب کودک از این اثر گفت: تئاتر کودک مخاطب بیشتری را جذب می‌کند طوی که اگر در روز امکان اجرا باشد با شرکت داشتن مهد کودک‌ها گیشه با اقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود و اما متأسفانه تالار هنر امکان اجرا در روز را ندارد. 

این کارگردان تئاتر درباره دغدغه اصلی نمایش "درخت الاکلنگ" گفت: تأثیرگذاری داستان نمایشی در رابطه با محیط زیست قابل تقدیر است و به علاوه قابلیت اجرا برای مخاطب کودک را دارد و می‌تواند کمک کند تا کودکان ما در حفظ محیط زیست خود و چگونگی برخورد با درختان و طبیعت و مطلع شدن از ارتباط پرندگان و حیات وحش با محیط زیست در جریان قرار بگیرند. 

مجابی در ادامه گفت: در یکی از اجراها، زمانی که مرگ بازیگر خرگوش در صحنه اعلام شد، یکی از کودکان به حدی گریه کرد که ما در صحنه اعلام کردیم که خرگوش زنده شد و همچنین در اجرای دیگر بچه‌ها به سمت دو بازیگری که به طبیعت صدمه می‌زدند، یورش بردند و با دستان کوچکشان بدن بازیگران خاطی را کبود کردند و این نشان از صداقت و ثمردهی در تئاتر کودک است و همچنین شاهد حضور جوانانی بودیم که در حدود 17، سال گذشته  مخاطب کودک تئاتر پسند بودند و به یاد دوران شیرین کودکیشان به دیدن نمایش "درخت الاکلنگ" حضور پیدا کردند. 

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: این نمایش با دغدغه محیط زیست به اجرا می‌رود و معصومه ابتکار در کنار مخاطبان فرهیخته کودک این اثر را همراهی خواهد کرد. 

لازم به ذکر است؛ نمایش "درخت الاکلنگ" در تالار هنر ساعت17:30 به روی صحنه می‌رود به طوری که مخاطبان کودک و با اشتیاق فراوان مجذوب این اثر ساخته است.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار