نشست تحليل مجموعه انيميشن "مهارت‌هاي زندگي"در مركز پويانمايي صبا برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، فرخ يكدانه سرپرست كارگردانان "مهارت هاي زندگي"، شهاب كسرايي مديرعامل موسسه حور، محراب ناصري و فرشاد رهبر كارگردانان اين مجموعه و سلمي افكاري ناظر طرح در اين نشست حضور داشتند.
 
مديرعامل موسسه "حور" در اين نشست گفت: مركز پويانمايي صبا با حمايت از توليدات انيميشن و تسهيل فضا براي توليد يك مجموعه 250 قسمتي، هنرمندان را براي فتح قلل انيميشن حمايت مي‌كند.
 
يكدانه در اين نشست در خصوص توليد اين پروژه توضيح داد: ما در پيش توليد علاوه بر مباحث فني و تكنيكي نگاه جدي به بحث هاي علمي داشته ايم و تمام زير شاخه هاي اين امر به تاييد مراجع علمي رسيده است. گروه سني اين برنامه 7 تا 14 سال است.
 
در ادامه شهره يوسفي كارشناس امور تربيتي اين انيميشن نيز در خصوص مهارت‌هاي زندگي اظهار كرد: اين موضوع تعريف واحدي دارد اما كودكان در اين سن به مسائلي نياز دارند كه اقتضاي سنشان است و در خانواده و جامعه با آن‌ها روبرو مي شوند. بچه‌ها به امكانات، فرصت‌ها و شناخت‌ها نياز دارند تا بتوانند از زندگي لذت ببرند از اين رو  شعر، قصه و نمايش در بحث و گفتگو در مهارت‌هاي زندگي براي آنان كاربرد دارد.
 
وي افزود: پيدا كردن مشكلات زندگي بچه‌ها و مشخص كردن عناوين مجموعه بر اساس آن‌ها بخشي از فعاليت ما در اين عرصه بود و استفاده از ساختار انيميشن به تاثيرگذاري اين موضوعات كمك مي‌كند و ما اين موضوعات را براي نگارش فيلم‌نامه در اختيار نويسندگان قرار مي‌دهيم.
 
ناصري كارگردان در خصوص توليد اين انيميشن‌ها گفت: ما در ابتداي كار با حجم زيادي از اطلاعات مواجه شديم كه به فراخور زمان بيشتر هم شدند. از طرفي مجموعه نيز كاراكترهاي اصلي و فرعي داشت كه تعدادشان افزايش پيدا كرد و اكنون بيش از 200 كاراكتر در اين مجموعه وجود دارد.
 
فرشاد رهبر ديگر كارگردان اين مجموعه در ادامه در سخناني افزود: اكران هايي كه ما داخل موسسه داشتيم كمك مي‌كرد با انتقاد اهالي ديگر پروژه‌ها كه منتقدانه به آثار ما نگاه مي‌كردند به نكات تازه‌اي برسيم. برخي ترجيح مي‌دهند از تكنولوژي‌ها و نرم افزارهاي بهتري براي كارشان استفاده كنند و ما به اين نتيجه رسيديم كه بد نيست به گرافيك بيشتر توجه كنيم.
 
عليرضا كاويان راد كارگردان انيميشن‌هايي چون "آرش" و "يوز" در نقد مجموعه "مهارت‌هاي  زندگي" تصريح كرد:متاسفانه يك اثر با تعداد قسمت‌هاي اندك چندان ديده نمي‌شود مگر اينكه اثر در حجم قابل توجهي ساخته شود. "مهارت‌هاي زندگي" هم چنين قابليتي دارد. فكر مي‌كنيد چرا آثاري چون "تام و جري" و "پلنگ صورتي" اين حد شناخته شده هستند؟ آثار ما گاهي 26 و نهايتا در 52 قسمت توليد مي شوند اما كارهاي طولاني‌تر هستند كه ديده مي‌شوند و البته دشواري‌هاي خاص خود را دارند. همين نگهداري يك گروه بسيار دشوار است.
 
كاويان راد با اشاره به شوخي‌هاي زيبا در "دانشمندان بزرگ" كه توليد همين گروه است، يادآور شد: فكر مي‌كنم ريتم كار نيز مي‌تواند تندتر باشد. البته اصولا ما ايراني‌ها ريتم زندگي مان هم كند است و خداحافظي با مهمانان دم در نيم ساعت طول مي‌كشد. انيميشني مثل "كمپاني هيولاها" را در نظر بگيريد كه چطور از يك داستان پيچيده استفاده كرده‌اند تا آخر به كودكان القا شود كه هيولا ترس ندارد.
 
يكدانه، كارگردان "آرش" يكدانه در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: در كشور ما كمتر انيميشن‌هايي با مخاطب كودك ساخته شده است و بايد در نظر داشت يكي از مشخصات براي كار كودك سادگي است. اگر ما بخواهيم بچه به مفهوم توجه داشته باشد بايد حركات اضافي را حذف كنيم.
 
در ادامه نشست، كاويان راد با بيان اينكه بهتر است انتظارات علمي از يك پروژه را كمتر كنيم، خاطرنشان كرد: بهتر است سهم آموزش را كم كنيم و فانتزي را افزايش دهيم. اگر بخواهيم بچه‌ها را پاي كار بنشانيم چاره‌اي جز اين نداريم. 80 مورد را به در و ديوار بزنيم و 20 مورد را مستقيم گويي كنيم.
 
شهرام حيدريان مدير روابط عمومي حور نيز در سخناني به انيميشن "داستان تاريخ" اشاره كرد كه با توليد در سال 76، ميانگين نمره اين درس در مدارس را بالا برده و باعث استقبال دانش آموزان از پروژه شده است.
 
همچنين كسرايي مدير عامل حور گفت: مركز پويانمايي صبا به عنوان سرمايه‌گذار و مديريت كلان اين حوزه، فرصتي در اختيار ما قرار داد تا بتوانيم چنين كاري را در 250 قسمت توليد و اين قله را فتح كنيم و ان‌شاءالله بتوانيم تا هزار قسمت برويم.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار