بودجه آموزش عالی کشور باید براساس سرانه دانشجویی توزیع شود وگرنه عدالت لازم و مورد انتظار در بخش‌های آموزشی فراهم نمی‌شود و این مهم در بودجه ۹۳ مدنظر گرفته شده است.

دکتر صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: "بودجه آموزش عالی" کشور ابهامات فراوانی به همراه دارد به گونه‌ای که خواسته‌های مورد نیاز بخش‌های آموزش را برآورده نمی‌سازد بخصوص که توزیع بودجه بر اساس "سرانه دانشجویی" صورت نگرفته است.

وی گفت: اگر تخصیص اعتبارات بودجه‌ای در بخش‌های "آموزش عالی" بر اساس سرانه دانشجویی نباشد، بودجه مبهم و ناعادلانه توزیع می‌شود و حوزه آموزشی را دچار چالش‌های فراوانی می‌کند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات پیشنهادات خود را در خصوص اصلاحات ردیف بودجه برای سرانه دانشجویی به کمیسیون تلفیق تحویل داده‌اند، خاطرنشان کرد: در "بودجه ۹۳" به سرانه دانشجویی چندان توجه نشده است و باید توزیع بودجه از سوی "وزارت علوم" تغییر یابد حتی بودجه دانشگاه‌های مختلف بسیار متفاوت است و نباید دانشگاه‌هایی که کم در آمد هستند از بودجه کمتری برخوردار شوند و دانشگاه‌هایی که درآمدهای اختصاصی دارند بودجه بیشتر بگیرند، این اقدام کاملاً مغایر عدالت آموزشی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار