سازمان‌های بیمه گر با کمک وزارت بهداشت و مبالغی که توسط این وزارتخانه به حسابشان واریز می‌شود، تقبل درصد بیشتری از هزینه‌های دارویی را برعهده می‌گیرند.

دکتر محمود فاضل، نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه داروهای درمان نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته و در شرف انجام کارهای اداری قرار دارد، اظهار داشت: با مذاکرات صورت گرفته ۵۰ درصد داروهای نازایی تحت پوشش سازمان بیمه‌ گر قرار می‌گیرد و منابع مالی اجرایی این امور با بودجه‌های محدود وزارت بهداشت تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نهایتا این رفتار باید اصلاح شود، گفت: سازمان‌های بیمه‌گر سودده هستند و درآمد‌های آنها از ردیف‌های مختلف بودجه‌ای متکثر است، لذا مدیریت این سازمان‌ها باید به سمت آشکار‌سازی نکات پنهان باشد.

وی در ادامه افزود: با نگاهی به منابع این سازمان مشاهده می‌کنیم که ثروت اندوخته آنها نیز انبوه است و خوشبختانه سازمان‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت در جهت شفاف سازی عملکرد حرکت می‌کنند.

به گفته وی وزارت بهداشت از محل مابه التفاوت نرخ ارز مبالغی را به سازمان‌های بیمه گر اختصاص می‌دهد و این درحالی است که نباید منابع مالی این سازمان‌ها از بودجه محدود وزارت بهداشت هزینه شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار