یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، گفت: تیم مذاکره کننده ایران در مرحله بعدی باید هوشیارانه تر عمل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


دکتر محمد کرمی راد در باره اعمال تحریم های جدید توسط آمریکا بر علیه ایران، اظهارکرد: دشمن شناسی و شناخت رفتارها و منش دشمنان یکی از موضوعاتی است که در اسلام بسیار به آن تاکید شده است.

وی افزود: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری دشمنان اسلام را به خوبی شناخته اندو همواره تاکید کرده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی، گفت: در رابطه با مباحث مذاکرات، مقام معظم رهبری همواره تاکید کرده اند که ما از مذاکره و گفتگو همیشه استقبال می کنیم اما می دانیم که دشمنان ما قابل اطمینان نیستند.

کرمی راد اظهارکرد: اگر طرفهای مذاکره با ایران بخواهند زیر قول‌ها و توافقاتشان بزنند، افکار عمومی کشورهای مختلف دنیا خواهند فهمیدکه ایران همواره خواستار مذاکره بوده و این طرفین ایران هستند که نمی خواهند ایران در مسیر مذاکره بماند.

وی تصریح کرد: ما می بینیم که هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده، آمریکایی دست به اعمال تحریم های جدید علیه ایران می زنند و این نکته بار دیگر نشان می دهد که آمریکا تا چه حد غیرقابل اعتماد است.

این کارشناس مسائل سیاسی، گفت: بیش از 100 میلیارد دلار از دارایی های ایران توسط آمریکا بلوکه شده است که آنها بر اساس توافق ژنو تنها می خواهند چهار میلیارد دلار آن را آزاد کنند که با توجه به انجام چنین رویکردی از طرف دولت آمریکا در اتخاذ تحریم های جدید، تیم مذاکره کننده ایران در دور بعد باید درخواست آزاد کردن تمام این دارایی های بلوکه شده را داشته باشد.

کرمی راد با اشاره به بازدید اخیر کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران، گفت: در این بازدیدها، کارشناسان هیچ گونه خللی در صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران ندیده اند.

این نماینده پیشین مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: اعضای تیم مذاکره کننده ایران و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به این تحرکات آمریکایی خارج از چهارچوب توافق نامه جواب محکمی دهند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، اعتماد ، بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.