مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری گفت: سهم قابل توجهی از زمین‌های وقفی به اداره کل اوقاف مازندران برگردانده می‌شود و اوقاف هم عرصه‌های جنگلی که تولیت آن با منابع طبیعی است به اداره کل منابع طبیعی مازندران باز می‌گرداند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ نوبخت در کارگروه مشترک منابع طبیعی و ادارهکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه برطرف کردن نواقص موجود نیازمند تعامل و همکاری است، افزود: تاکنون بین منابع طبیعی و اوقاف تعامل سازنده برقرار شده است.

وی تصریح کرد: در بحث حفاظت از اموال موقوفه در بعضی از شرایط اداره‌کل اوقاف و منابع طبیعی مازندران مشترک و همسو هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری با اشاره به تعیین و تکلیف اراضی ملی اختلافی بین اوقاف و منابع طبیعی مازندران،گفت: تفاهم‌نامه‌ای در سطح کشور برای اراضی اختلافی بین اوقاف و منابع طبیعی تدوین شده است به تعیین و تکلیف اختلافات مربوط می‌شود.

نوبخت با اشاره به سودجویی بعضی از افراد در زمینه زمین‌های موقوفه و تملک منابع طبیعی، افزود: افرادی با ارائه دادخواست، درخواست گرفتن زمین‌هایی از سوی اوقاف و منابع طبیعی در حال سودجویی هستند که با تفاهم‌نامه بین اوقاف و منابع طبیعی این مشکلات برطرف می‌شود.

وی به ایجاد تفاهم‌نامه بین منابع طبیعی و اوقاف مازندران اشاره کرد و تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در سطح ملی بین اداره کل اوقاف و اداره کل منابع طبیعی مازندران برقرار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری از وجود یک میلیون و 181 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی در منطقه ساری خبر داد و افزود: از این تعداد 794 هزار 14 هکتار مربوط به مناطق جنگلی می‌شود./س
/انتهای پیام
برچسب ها: مدیر ، کل ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.