رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان که عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک است، بعد از نشست امروز کمیته در خصوص تیم ملی، صحبت‌هایی را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، علی کفاشیان پس از جلسه امروز هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص تیم ملی گفت: 2 روز پیش نشستی را با کارلوس کی‌روش برگزار کردیم وی در این جلسه برنامه‌های مورد نظر خود را  اعلام کرد، 2 برنامه ویژه و نرمال برنامه‌های کی‌روش بود که بعد از بررسی متوجه شدیم برنامه‌هایش منطقی است و قرار است از برنامه‌‌های ویژه وی حمایت کنیم تا مشکلی برای جام جهانی نداشته باشیم. 
 
وی اضافه کرد: قرار شد سازمان لیگ مسابقات را پنج روز یک بار برگزار کند چون امکان انجام بازی‌ها به صورت شش روز یک بار را نداریم، جاره‌ای نیست که لیگ تا 20 فروردین تمام شود و مجبوریم مسابقات را به صورت فشرده برگزار کنیم. 
 
کفاشیان تصریح کرد: البته مسابقات جام حذفی را هم در نظر گرفته‌ایم اگر این رقابت‌ها نبود بازی‌ها را با فاصله بیشتری برگزار می‌کردیم زیرا کی‌روش از مصدومیت بازیکنان به دلیل بازی‌‌های فشرده نگران است، اما جام حذفی نمی‌گذارد برای این نگرانی وی تدبیری بیندیشیم.
 

* رضایت فتح‌الله‌زاده را جلب کرده‌ایم 
 
کفاشیان در خصوص سوال خبرنگاران مبنی بر نارضایتی علی فتح‌الله‌زاده از تداخل برنامه‌های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با برنامه‌های تیم ملی اذعان داشت: فتح‌الله‌زاده در مورد حضور بازیکنانی که باید هم در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند هم برای تیم ملی، نگران بود من در این زمینه با وی صحبت کردم فتح‌الله‌زاده هم قول داد که همکاری‌های لازم را انجام دهد زیرا در این مقطع زمانی صلاح کشورمان این است که همه از  تیم ملی حمایت کنیم، البته رسانه‌ها هم نباید کم بگذارند.
 
* دیدار با آفریقای جنوبی جزو برنامه‌های تدارکاتی ما است
 
 رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی و برنامه‌های تدارکاتی کارلوس کی‌روش گفت: کی‌روش از ما خواسته بود تا قبل از جام جهانی دیدار‌های تدارکاتی برگزار کنیم به همین دلیل قرار است اردویی در آفریقای جنوبی داشته باشیم که در همین اردو با تیم ملی این کشور دیدار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یک برنامه هم در تهران داریم که آفریقای جنوبی به ایران می‌آید. با کشور گینه هم اسفند ماه دیدار برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه در کشور برزیل تیم‌های زیادی اعم از رسمی یا غیر رسمی حضور دارند که می‌توانیم با هر کدام از آنها مسابقه داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تاکید کرد: کی‌روش بیشتر دنبال تیم‌هایی است که سبک بازیشان مانند بوسنی باشد، بازی اول ما در جام جهانی با نیجریه است و سرمربی تیم ملی قصد دارد گام نخست را محکم بردارد به همین دلیل از تصمیم اولیه خود که در نظر داشت، دیدارهای تدارکاتی تیم ملی با تیمهای باشگاهی باشد منصرف شد.


* اسپانسر تیم ملی انصراف داد

کفاشیان گفت: اسپانسر تیم ملی انصراف نداد بلکه از ما مهلت خواست زیرا زمان پرداخت قسط دوم آنها فرا رسیده بود و وقت خواستند تا دیرتر پول را بدهند اما توانایی مالی ما در حدی نیست که برایشان صبر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اسپانسر اگر نتواند به تعهدات خود عمل کند به دنبال حامی مالی دیگری خواهیم رفت اما فعلاً مجبور هستیم منتظر بمانیم تا تکلیف اسپانسر فعلی مشخص شود زیرا چشممان ترسیده است.

کفاشیان در خصوص فرستادن پیراهن‌های تیم ملی گفت: پیراهن‌هایی را که قرار است ملی پوشان ما در جام جهانی بپوشند برای فیفا ارسال کردیم هر چند هنوز جوابی نگرفته‌ایم و فیفا اواخر دی ماه از پیراهن 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی رونمایی خواهد کرد.

* در خصوص تغییر نام لیگ امارات فقط  شنیده‌ام!

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: در این خصوص که لیگ امارات تغییر نام داده و در فیفا هم ثبت شده است فقط در اخبار شنیده‌ام اما خبر آن به صورت مکتوب برای من فرستاده نشده ضمن اینکه عکس آن را هم ندیدم، به هر حال پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.

 
* به عنوان رئیس نمی‌توانم کاندید کمیته ملی المپیک شوم

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: در نظر داشتم به عنوان رئی،س کاندید انتخابات کمیته ملی المپیک شوم اما گویا این امکان وجود ندارد اما به عنوان نایب رئیس و یا عضو  هیئت اجرایی در انتخابات این کمیته کاندید خواهم شد.

کفاشیان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز هیئت اجرایی سه نفر غیبت داشتند در خصوص تصمیمات اخیر کمیته و همچنین راجع به ساختمان گاندی بیانیه‌ای صادر شد و من هم آن را امضا کردم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کفاشیان ، رئیس ، انصراف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار