رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان ساماندهي تشكل‌ها، اتحاديه‌ها و مجامع صنفي را از اقدامات كليدي سازمان متبوع خود برشمرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  "شاتا" پيمان اسراري در ديدار رؤساي اتحاديه‌ها و مجامع صنفي سنندج كه با حضور نماينده مردم سنندج در مجلس شوراي اسلامي، شهردار سنندج، رئيس امور مالياتي كردستان و روساي اتاق اصناف و اتحاديه هاي صنفي برگزار شد تصريح كرد: كميسيون نظارت ما در كشور رتبه نهم و بخش اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت رتبه پنجم را در اختيار دارد.

وي با بيان اينكه صدور جواز صنفي از حالت قديمي خود خارج شده و به شكل الكترونيكي در آمده است افزود :  با اين شيوه  به سمت به روز كردن فعاليت بازارها حركت مي‌كنيم.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان با بيان اينكه تنظيم بازار اگر درست مديريت نشود پاشنه آشيل اقتصاد خواهد بود گفت: خوشبختانه به اندازه يك سال در كالاهاي اساسي مورد نياز مردم ذخيره‌سازي انجام شده است.

اسراري افزود: يك هزار و 600 تن مرغ منجمد، 7 هزار تن برنج و 100 تن گوشت قرمز ذخيره‌سازي كرده‌ايم و مهمتر آنكه به اين مقدار گوشت به صورت مداوم گوشت‌هاي وارداتي و توليد داخل اضافه مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه كردستان استان معين در تأمين گندم 10 استان ديگر به شمار مي‌رود گفت: خوشبختانه اتحاديه‌ها، ما را در اين راستا ياري مي‌دهند.

اسراري تصريح كرد :  حلقه توليد داخلي بايد در تنظيم بازار مدنظر قرار گيرد و تمامي ظرفيت هاي لازم است در اخيتار متوليان باشد.

وي خواستار همگرايي بيشتر از سوي جهادكشاورزي استان شد و اضافه كرد: كردستان در زمان آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها با اتخاذ تدابير مناسب رتبه نخست تنظيم بازار را در اختيار داشت.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان از وجود تنها 56 بازرس در كل استان خبر داد و گفت: در شهرستان سنندج، 22 بازرس با 22 هزار مأموريت حضور دارند كه كار را براي بازرسي و كنترل و نظارت دشوار مي‌كند در حالي كه مهمترين مولفه كنترل بازار وجود بازرسين به تعداد مورد نياز است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان با اشاره به برنامه‌ريزي‌ها براي تشكيل بانك اصناف اظهار كرد: با راه‌اندازي اين بانك خود اصناف به اعضاي اتحاديه‌ها وام و تسهيلات پرداخت مي‌كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ساماندهی ، تشکل ، پیگیری ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار