مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي از بكارگيري 21 اكيپ راهداري به همراه 253 نيرو به منظور اجراي طرح زمستانه در محور هاي استان خبر داد .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان شمالي ، علي اصغر بديعي مقدم، امروز ( 25 آذر) در نشست خبري با خبرنگاران استان كه به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداري و رانندگان برگزار شد با اعلام اين خبر گفت: همچنين 30 كارشناس مربوطه بازيابي عملكرد و ارتقاي پيشرفت نگه داري زمستاني راه ها را براي رفع نقص هاي احتمالي بر عهده دارند.

وي با اشاره به فعاليت اين اكيپ ها در 22 گردنه كوهستاني خطر ناك استان، افزود: 283 دستگاه انواع ماشين آلات راهداي نيز در اجراي طرح زمستانه فعال هستند.

بديعي مقدم طول راه هاي استان را 5631 كيلومتر اعلام كرد و اظهار داشت: اولويت بازگشايي مسير ها بر اساس ترافيك موجود خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد هم اكنون سه هزار و 500 تن نمك و هشت هزار متر مكعب شن در راهدارخانه ها موجود است و در صورت بروز سرما و يخبندان براي بازگشايي راه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

مدير كل راه و شهرسازي استان متذكر شد: از رانندگان تقاضا مي شود با توجه به اينكه نمك براي آسفالت مضر است براي استفاده كمتر از اين ماده حتما از زنجير چرخ استفاده كنند تا در نگهداري راه ها موثرتر باشد.

وي در ادامه با اشاره به در حال احداث بودن 450 كيلومتر راه روستايي، خاطر نشان كرد: با توجه به كمبود اعتبارات در فصل احداث راه با مشكلات عديده اي روبرو هستيم.

بديعي مقدم شاخص برخورداري راه هاي استان را 40 درصد عنوان كرد و گفت: اين ميزان در سطح كشور 65 درصد است.

وي يادآور شد از محل سفر رهبري به استان حدود 80 ميليارد تومان اعتبار براي آسفالت راه ها طي سال 91 تا 93 منظور شد كه تاكنون 60 درصد سهميه سال 91 و 100 درصد سهميه سال 92 دريافت شده است.

مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي كل واحد هاي مسكن مهر در شهرهاي بالا ي25 هزار خانوار را 22 هزار و 950 واحد اعلام كرد و گفت : از اين تعداد 15 هزار و 782 واحد افتتاح و مابقي تا پايان نيمه اول سال 93 به بهره برداري مي رسد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار