دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی گفت: در سال گذشته دهه مهدویت در شورای عمومی تصویب شد و با پیگیری ستاد این دهه از تاریخ پنجم تا 15 شعبان در تقویم فرهنگی کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: مراکز مختلفی هستند که در موضوع مهدویت فعالیت دارند و در عرصه‌های مختلف پژوهشی، تبلیغی، آموزشی، فرهنگی و عمومی به ارائه دستاوردها و برنامه‌های مختلف می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی از پنج سال گذشته با پشتیبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تشکیل شد.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی عنوان داشت:‌ این ستاد در راستای هماهنگی فعالیت‌ها و اقدامات، جلوگیری از فعالیت‌های موازی، ایجاد هم‌افزایی و همدلی بین نهادها تشکیل شده تا بهتر از فرصت‌ها و زمینه‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های یک سال گذشته ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی گفت: دبیرخانه ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی تشکیل و سایت مربوط به آن طراحی شده و تاکنون 13 جلسه طی سال گذشته برگزار شده است.

کلباسی یادآور شد: در سال گذشته دهه مهدویت در شورای عمومی تصویب شد و با پیگیری ستاد دهه مهدویت از تاریخ پنجم تا 15 شعبان در تقویم فرهنگی کشور قرار داده شد.

وی عنوان داشت: ارتباطات و تماس‌هایی با مراکز مختلف مانند مهدیه‌ها و موسسات مهدوی برقرار شده تا بتوانند کار خود را در زمینه مهدویت ادامه دهند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یادآور شد: منشوراتی در نیمه شعبان،‌ نهم ربیع و ایامی دیگر تنظیم شد که در تعداد فراوانی چاپ و توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی به مناسبت دهه مهدویت و نهم ربیع الاول به دستگاه‌های مختلف پیشنهاد شده تا پیگیری کنند.

کلباسی با اشاره به نقد و پاسخگویی به شبهاتی که جنبه گسترده داشته‌اند، گفت: تولیداتی در زمینه برخی مدعیانی که در سال گذشته فعالیت داشته‌اند، برای شخصیت‌های فرهنگی و موثر تهیه و ارسال شد.

وی به ارائه برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: واحد کودکان پیشنهاداتی برای نهم ربیع‌الاول داشته که از جمله آنها پیک برای دبستانی‌ها، مسابقه روزنامه‌نگاری و مسابقه پیامکی است.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی برای همه دستگاه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی پیشنهاداتی درباره نهم ربیع که سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) است ارائه کرده است.

وی عنوان داشت: برنامه‌های ویژه نهم ربیع در ستاد تصویب شده و اعضا کارهایی را به عهده گرفته‌اند که به عنوان مثال رادیو معارف برگزاری دوره غیرحضوری را در نهم ربیع برای موضوع مهدویت آغاز می‌کند.

کلباسی خاطرنشان کرد: اعزام کارشناس در نهم ربیع به مراکز فرهنگی و مدارس از جمله کارهایی است که توسط اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ پیاده‌روی از حرم تا جمکران برای روز جمعه پیش از نهم ربیع الاول طراحی شده که امیدواریم به مناسبت سالروز امامت حضرت ولی عصر(عج) اجرایی شود.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی عنوان داشت:‌ بحث دو سالانه کتاب مهدوی شروع شده و کتاب‌هایی که در دو سال گذشته نوشته شده ارزیابی و از پدیدآورندگان برترین کتاب‌ها تجلیل می‌شود./س

برچسب ها: قم ، ثبت ، دهه ، مهدویت ، تقویم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.