معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار سفیر جدید ایران در مسکو ضمن ابراز نارضایتی از اقدامات اخیر دولت آمریکا در وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، ابراز امیدواری کرد که طرفین با تحمل و حوصله بیشتر سعی کنند دستاورد اخیر ژنو را حفظ کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "مهدی سنایی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (دوشنبه) با سرگئی ریابکوف معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از نقش مثبت روسیه در روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ، اعطای نشان دولتی به سرگئی ریابکوف و تیم همراهش از سوی رئیس جمهوری روسیه را به وی تبریک گفت و خواستار ادامه ایفای نقش فعا‌ل‌تر روسیه در پیگیری این روند تا حصول توافق نهایی شد.
 
سنایی همچنین ضمن اشاره به جایگاه ویژه روسیه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تاکید و آمادگی دولت جدید ایران را برای ارتقای هر چه بیشتر روابط با روسیه در حوزه‌های گوناگون، اعلام کرد.   
 
معاون وزیر امور خارجه روسیه  نیز ضمن ابراز نارضایتی از اقدامات اخیر دولت آمریکا در وضع تحریم‌های جدید، ابراز امیدواری کرد که طرفین با تحمل و حوصله بیشتر سعی کنند دستاورد اخیر ژنو را حفظ کنند.
 
 وی یادآور شد که مذاکرات به مرحله خوبی رسیده که این مرهون حسن نیت ایران و تلاش‌های گسترده تیم مذاکره کننده ایرانی، به ویژه شخص ظریف در جریان مذاکرات بود.
 
سرگئی ریابکوف در ادامه روابط ایران و روسیه را استراتژیک خواند و تاکید کرد که همسویی سیاست‌های دو کشور در منطقه راهگشای حل معضلات موجود بوده و در سطح دوجانبه نیز فعالیت‌های مختلفی در جریان است که در جریان سفر لاوروف به تهران برخی از این موارد مورد پیگیری قرار گرفته است.
 
 وی همچنین خواستار ادامه و گسترش رایزنی‌های وزارت خارجه‌های دو کشور شد و ابراز تمایل کرد که ادامه گفتگوهای هسته‌ای را با سید عباس عراقچی پیگیری کند.
 
معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: لاورف از مذاکره با ظریف و توافق‌های به عمل آمده راضی و از ملاقات با دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و آشنایی ایشان به مسائل روسیه نیز ابراز خرسندی کرده است.
 
 انتهای پیام/

برچسب ها: سفیر ، جدید ، ایران ، مسکو ، ریابکوف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار