سوريه در روزهاي اخير درگير موج سرما و برف بوده است که خبر از آغاز زمستاني سخت مي دهد در حاليکه اين هواي نامساعد به همراه خشونتهاي مسلحانه رنج شهروندان اين کشور به ويژه کسانيکه را که در جنگ بي خانمان شده اند ؛ افزايش داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کانال تله سور ؛ طوفان آلکس از چهارشنبه گذشته منطقه خاورميانه را تحت تاثير قرار داده است و در سوريه برف سرمايي حاکم است که مردم براي مقابله با آن چيزي نمي يابند. تروريسم و تحريم مانع از آن مي شود که خانواده ها  براي گرم نگاه داشتن کودکان خود سوخت بيابند.

آمال شهروند سوري که خانه خود را از دست داده به تله سور مي گويد: «گروه هاي مسلح به محله ما حمله کردند و ما را از خانه هايمان بيرون راندند و به اين خاطر از سرما رنج مي کشيم ولي با اين حال به حمايت از رئيس جمهور و ارتش خود در مبارزه با تروريست ها که تحت حمايت اسرائيل و کشورهاي غربي هستند ادامه خواهيم داد.»

محمد طعمه ديگر آواره سوري نيز به تله سور مي گويد: «فرزندان ما از هواي سرد در رنج هستند و مبتلا به بيماري هاي تنفسي شده اند. تروريست ها اموال ما را غارت کرده اند و چيزي نداريم تا با آن خود را از سرما حفظ کنيم. ما مي خواهيم به خانه هاي خود بازگرديم اما در عين حال مي خواهيم که ارتش به مبارزه با گروه هاي مسلح ادامه دهد.»

آوارگان داخلي سوريه بر خلاف پناهندگان در کشورهاي همسايه به خوبي مورد توجه مقامات هستند و از اين که سرپناه هاي موقتي براي حفاظت از سرما ايجاد شده است سپاسگزار هستند.
لوريس فارس از آوارگان سوري مي گويد: «من در لبنان در اردوگاه پناهندگان بودم ولي در شرايط دشوار زمستاني قرار داشتيم. جايي که چادرها در آب فرو رفته اند و تاب برف و باد هاي شديد را ندارند. اما اينک در اينجا در اين مرکز پناهندگان خوب هستم و دولت تمام نيازهاي ما را برطرف مي کند.»

در همين حال نظاميان سوري عليرغم هواي نا مناسب به حملات خود عليه گروه هاي مسلح ادامه  مي دهند و با تروريستها مي جنگند. تروريستهايي که مرگ را اشاعه مي دهند و زيرساختهاي کشور را نابود و شرايط مردم را بدتر مي کنند.    

انتهای پیام / 
برچسب ها: سوریه ، همزمان ، مردم ، سرما ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار