رییس مرکز بهداشت استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از بیماری‌های کلیوی و آشنایی مردم با این بیماری‌ها، برنامه‌ریزی‌های آموزشی گام به گام باید صورت گیرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی انجمن کلیوی استان، در پنجمین جلسه کمیته پزشکی انجمن حمایت از بیماران کلیوی با موضوع « ارزیابی فعالیت‌های سه ماهه قبلی و پیشنهادات سه ماهه آخر سال» "محمدرضا صایینی" گفت: در تعبیه و نگهداری شالدون و فیستول، بیماران کلیوی و پزشکان جراح عروق، بیشتر توجیه شوند.

وی افزود: انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، فعالیت‌های آموزشی و اطلاع رسانی‌های خود را با برنامه‌های نوین آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همسو کند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در این جلسه تاکید کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با عقد تفاهم نامه‌های همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد و زنجان، اقدام به برپایی کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت پزشکان و پرستاران، تست قند خون و فشارخون به همراه مشاوره‌های پزشکی و توزیع بسته‌های آموزشی و تبلیغاتی در میان اقشار مختلف جامعه، صدور کارت اهداء عضو و سایر اقدامات مرتبط در مناسبت‌ها و مقاطع زمانی مختلف، کرده است که این موارد در کاهش بیماران دیالیزی در مقایسه با آمار کشوری موثر است.

"محمدرضا طهماسبی"، تصریح کرد: بخش‌های اطلاع رسانی در زمینه آشنایی با بیماری‌های کلیوی و نحوه پیشگیری از آن‌ها باید تقویت شده و کلاس‌های توجیهی حضوری و پمفلت و CD آموزشی طبق فرایند تعریف شده توزیع شود.

وی یادآور شد: هدف‌گذاری فعالیت‌ها و تدوین سند چشم‌انداز با فراهم آوری نیروی انسانی و تجهیزاتی لازم با گروه سنی و هدف مشخص، دسترسی به اطلاعات آماری مبتلایان، کمک به ارتقاء کیفیت درمان و امکانات رفاهی بیماران در بخش‌ها و مسائل اجتماعی‌، برنامه‌ریزی در تغییر الگوی زندگی در کنار برنامه‌های آموزشی، در دستور کار باید باشد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجان ، بیماری ، کلیوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.