در حال حاضر الگوی ایرانی بهورز و خدماتی که توسط آن‌ها ارائه می‌شود، در دنیا به عنوان یک الگوی موفق در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ملک افضلی پیشکسوت حوزه بهداشت در کشور امروز27 آذر در مراسم روز جهانی بهورز داوطلب که در تالار امام علی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود گفت: رابط بین بهداشت و بهورز در ادبیات جهانی وجود دارد و الگوی کارشناس ما در نوع ارتباطات و خدمات ارائه شده توسط بهورز در خیلی از کشورها به خصوص آمریکا در حال اجراست.

وی با بیان این‌که ما باید موفقیت خدمات ارائه شده توسط بهورزان را حفظ و تقویت کنیم افزود: در این موفقیت و حفظ آن نیازمند مردم هستیم، در حال حاضر بیشتر مشکل ما در شهر‌ها است و دیگر آسیب‌های ما واکسیناسیون نیست، بلکه در شهرها با آسیب‌هایی همچون اعتیاد، ازدواج و طلاق روبرو هستیم و باید بیشتر به این مسائل بپردازیم.

 ملک افضلی ادامه داد: بهورزان باید توجه داشته باشند که اولین پدیده در عرصه خدمات داوطلبانه پژوهش است. در واقع بهورزان باید امروز پیچیدگی های حوزه سلامت را با پژوهش حل کنند. همچنین فعال بودن خدمات از دیگر عوامل موفقیت است چرا که آن‌ها نشسته اند تا مردم به آن ها مراجعه کنند بلکه خودشان سراغ مردم رفته اند. پس باید این امر مهم را حفظ کنند.

وی عنوان کرد: وجود شما در محله‌ی خود از ویژگی ها دیگر موفقیتتان است، چرا که خود شما ازآن محل هستید و با خبر بودن از مشکلات مردم و آشنایی شما با آن‌ها میتواند در ارائه بهتر خدمات کمک کننده باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: باید توجه داشت که آموزش ها برپایه ی نیاز باشد چرا که ما بلوک‌های بهورزی را طوری تنظیم کردیم که پاسخ گوی نیاز ما باشد و امروز با تغییر مشکلات و آسیب‌ها باید به دنبال تغییر خدمات این بلوک‌ها باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار