دكتر غلامرضا حاتمي، فوق تخصص گوارش اطفال در نهمين كنگره اورژانس‌ها و بيماري‌هاي شايع طب كودكان گفت: "سوء تغذيه" در كشور ما بسيار كاهش يافته و خانواده‌ها نحوه تغذيه صحيح و راه پيشگيري از آن را آموخته‌اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران؛ دكتر غلامرضا حاتمي، فوق تخصص گوارش اطفال در نهمين كنگره اورژانس و بيماري‌هاي شايع طب كودكان، در جمع خبرنگاران گفت: "سوء تغذيه" در دنيا و كشور ما زياد بوده، اما اكنون كاهش يافته است، زيرا خانواده‌ها نحوه تغذيه صحيح را ياد گرفته‌اند.

وي گفت: 20 سال پيش 13 تا 14 درصد كودكان سوء تغذيه داشتند ولي اكنون اين آمار به 7 درصد رسيده است.

وي با بيان اينكه دو نوع سوء تغذيه ناشي از چاقي و لاغري داريم، گفت: علت اصلي "سوء تغذيه" ناشي از كمبود وزن اين است كه خانواده‌ها يا نمي‌دانند چه تركيبات و غذاهايي مفيد هستند و يا به غذاهاي مقوي و مفيد دسترسي ندارند و يا به دليل فقر مالي نمي‌توانند از غذاهاي مقوي استفاده كنند.

حاتمي، افزود: عمدتاً در شهرهاي محروم مثل: سيستان و بلوچستان و اطراف كرمان سوء تغذيه در كودكان به دليل كمبود ويتامين A و D و B شيوع بيشتري دارد، اما خوشبختانه شهرهاي شمالي كشور كمترين آمار سوء تغذيه را دارند.

اين فوق تخصص گوارش اطفال ادامه داد: همه نوع ماده غذايي مثل: لبنيات، انواع گوشت‌ها، ميوه‌ها و سبزيجات بايد مصرف شود تا سوء تغذيه كاهش يابد.

وي تصريح كرد: اسيد لينوئيك ، ماده‌اي است كه به كاهش سوء تغذيه بسيار كمك مي‌كند، اما بدن نمي‌تواند آن را بسازد و بايد وارد بدن شود، اين ماده در روغن‌هاي گياهي كه حاوي امگا 3 هستند، وجود دارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تغذیه ، اورژانس ، بیماری ، طب ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار