حزب راست افراطی دانمارک علیه قانون اعطای تابعیت به مهاجران مسلمان اعتراض و اعلام کرد که هیچ مسلمانی در این کشور مورد استقبال قرار نمی گیرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حزب راست افراطی دانمارک علیه قانون اعطای تابعیت به مهاجران مسلمان اعتراض و اعلام کرد که هیچ مسلمانی در این کشور مورد استقبال قرار نمی گیرد.

روز گذشته، «کریستین لانگ بل» عضو جناح راست دانمارک (DPP) به کپنهاگ پورت گفت: ما معتقدیم که بیش از حد به بسیاری از مسلمانان و مهاجران کشورهای اسلامی تابعیت دانمارکی اعطا شده است.

با توجه به قانون تابعیت دانمارک، انتظار می رود که در این هفته به 1600 نفر تابعیت این کشور اعطا شود. که از این تعداد 422 نفر اتباع کشورهای عراق و افغانستان هستند که حزب راست افراطی دانمارک به شدت با اعطای تابعیت به این افراد مخالف است.

اگرچه تمامی این 422 نفر اقدامات لازم برای دریافت تابعیت این کشور را به انجام رسانیده اند، اما با این حال اعضای حزب راست افراطی سر سختانه با اعطای تابعیت به مهاجران مسلمان اعتراض و به مبارزه می پردازند.

اگر حزب راست افراطی در این مبارزه به موفقیت دست یابد و قانون تابعیت دانمارک در این زمینه اصلاح شود، این کشور به هیچ یک ازمهاجران کشورهای اسلامی و غیر غربی دیگر تابعیت اعطا نخواهد کرد.

گفتنی ست، این نخستین باری نیست که حزب راست افراطی دانمارک اقدامی علیه مهاجران مسلمان انجام داده است. در سال 2007 با تهیه یک سری از  قوانین پیش نویس خواستار ممنوعیت استفاده از حجاب و نمادهای اسلامی در امکان عمومی و محروم کردن مسلمانان از عبادت و خواندن نماز در ادارات، و همچنین لغو طبخ غذا با گوشت حلال در مهد کودک و مدارس شد.

این حزب که سومین حزب قدرتمند در دانمارم به شمار می رود،در اوایل سال 2013 میلادی نیز با تهیه و منتشر کردن تبلیغات ضد اسلامی که در آن 700 نفر از مسلمانانی که به تابعیت این کشور درآمده بودند را تروریست خواند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار