منابع خبري ترکيه از برکناري 18 تن از روساي ارشد پليس آنکارا خبر دادند این در حالیست که مقامات بلندپايه این کشور امروز به درخواست عبدالله گل، در کاخ رياست جمهوري در آنکارا گردهم مي‌آيند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي تلويزيون تي آر تي ترکيه، مدير شعبه مبارزه با جرائم مالي ،‌ مدير شعبه مبارزه با قاچاق، مديران شعبه مبارزه با مواد مخدر از جمله روساي ارشد پليس آنکارا هستند که از سمت خود برکنار شده اند.

در استانبول نيز دو تن از معاونان رئيس پليس استانبول و 9 تن ديگر از مقامات ارشد پليس از جمله مدير شعبه مبارزه با جرائم مالي و جرائم سازمان يافته از سمت خود برکنار شدند. 

در بورسا نيز سه تن از مقامات ارشد پليس برکنار شدند.

برکناري اين افراد در پي بازداشت بيش از 50 تن از بازرگانان و مقامات دولتي همچنين فرزندان سه تن از وزيران دولت اردوغان به اتهام دست داشتن در فساد اقتصادي صورت گرفت.

این در حالیست که مقامات بلندپايه این کشور امروز به درخواست عبدالله گل، در کاخ رياست جمهوري در آنکارا گردهم مي‌آيند. رجب طيب اردوغان نخست وزير ، هاشم قليچ رئيس دادگاه قانون اساسي، جميل چيچک رئيس مجلس ترکيه، روساي ديوانعالي قضايي، ديوانعالي اداري ، رئيس شوراي عالي قضات و دادستان ها،‌ چند تن از مقامات قضايي ارتش ترکيه ،‌وزير دادگستري و شماري ديگر از مقامات قضايي ترکيه در این جلسه شرکت خواهند کرد. 

اين نشست در شرايطي برگزار مي شود که دو روز پيش به دستور دادستان استانبول بيش از پنجاه تن از جمله شماري از بازرگانان معروف ترکيه ، شماري از مقامات دولتي و فرزندان چند وزير دولت اردوغان به اتهام دست داشتن در فساد اقتصادي بازداشت شدند.

نخست وزير ترکيه ديروز پس از ديدار با نخست وزير مجارستان در کنفرانس مشترک خبري در پاسخ به سوالات خبرنگاران ، عمليات بازداشت ده ها تن به اتهام دست داشتن در فساد اقتصادي را که دو روز پيش به دستور دادستان استانبول انجام شد ، عمليات کثيف توصيف کرد. 

رجب طيب اردوغان از احتمال برکناري شمار بيشتري از مقامات پليس اين کشور در استان هاي ديگر ترکيه خبر داد. 

نخست وزير ترکيه تاکيد کرد وزارت کشور ، استانداري ها و رئيس کل پليس ترکيه اقدامات لازم را سريعا انجام خواهند داد زيرا به نظر مي رسد آنچه با آن مواجهيم اقدام سياسي مهندسي شده است.

وي گفت: ما اجازه چنين چيزي را نخواهيم داد زيرا هيچکس حق ندارد آينده ترکيه را تباه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار