رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی به تربیت حافظان قرآن در کشور دارند به همین دلیل سازمان اوقاف درصدد است سالی 250 هزار حافظ تربیت کند.

 علی محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: با تلاش همه مدیران و پرسنل سازمان اوقاف، این سازمان به مجموعه‌ای فعال و اثربخش تبدیل شده و در سه حوزه وقف، امامزادگان و قرآن موفقیت‌های زیادی حاصل شده است.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: استیفای حقوق موقوفات و مکانیزه کردن ادارات کل در سراسر کشور از جمله اقدامات صورت گرفته هستند تعدادی از وقف نامه‌ها و اسناد جمع آوری و به شیوه مکانیزه آرشیو شده‌اند.  
 
وی اظهار داشت: اضافه بر عمران و آبادانی در امامزادگان، فعالیت‌های فرهنگی مانند برپایی ضمیمه‌های معرفت در این اماکن در دستور کار قرار گرفته است.  
 
محمدی با اشاره به وظایف سازمان اوقاف در حوزه قرآن اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآن در سطوح شهرستان، استان و کشور نخستین وظیفه است و امسال بیش از یک میلیون و 200هزار نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند.  
 
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش برای افزایش تعداد حافظان قرآن کریم را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه تاکیدات فراوانی داشته‌اند به همین دلیل سازمان اوقاف درصدد است سالی 250 هزار نفر به تعداد حافظان بیفزاید.  
 
محمدی با اشاره به این که فاصله با اهداف تعیین شده زیاد است خاطر نشان کردک استفاده از رهنمون‌های مراجع عظام تقلید در همین راستا صورت می‌گیرد، تلاش و کوشش در حوزه دین افتخاری برای مراجع و روحانیت است و وقف جزو مهمترین موارد محسوب می‌شود.  
انتهای پیام/
 

برچسب ها: تلاش ، مدیران ، پرسنل ، اوقاف ، حوزه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار