مقامات فرانسه روز پنجشنبه اعلام کردند این کشور روز چهارشنبه دو فروند هواپیمای بدون سرنشین تجسسی را که قرار است اواخر سال در منطقه ساحل آفریقا مستقر شوند از آمریکا دریافت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ یک مقام اداره کل تسلیحات فرانسه در کنفرانس خبری در پاریس اعلام کرد وزارت دفاع این کشور در بهار در این باره تصمیم گیری کرد.
 ژان-ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه بامداد پنجشنبه در رادیو اروپا یک اعلام کرد « هواپیماهای بدون سرنشینی که ما آنها را خریده ایم اواخر امسال در آفریقا و منطقه ساحل به کار گرفته
می شود. »
این خبر در حالی اعلام شد که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت داشتن برنامه هواپیماهای بدون سرنشین تجسسی در اروپا تأکید کرد.
این دو هواپیمای بدون سرنشین ریپر Reaper ساخت شرکت آمریکایی جنرال اتمیکس General Atomics پس از آنکه در منطقه ساحل مستقر شدند، توانایی نظارت نیروهای فرانسوی حاضر در آفریقا را تقویت می کنند.
فرانسه همزمان دو عملیات نظامی را در مالی و در جمهوری آفریقای مرکزی انجام می دهد. این کشور در زمینه اطلاعاتی ، پهپادهای هارفانگ Harfang را در اختیار دارد. در مداخله فرانسه در مالی ناکافی بودن توانایی های این کشور در این زمینه آشکار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار