نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از استقلال نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای شهرستان بیله‌سوار استقبال می‌کنیم و امیدواریم با افزایش تعداد نمایندگان مجلس این اتفاق در دور بعد بیفتد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در بازدید از طرح‌های توسعه شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: ‌این شهرستان از نظر شاخص برخورداری آب شرب روستایی پایین‌‌تر از میانگین استانی قرار دارد به طوری که 62 درصد روستاهای این شهرستان از این نعمت برخوردار هستند در حالی که شاخص استانی بیش از 82 درصد است.

وی گفت:‌ از نظر راه‌های روستایی نیز شهرستان بیله‌سوار در رتبه نهم قرار دارد در حالی که متوسط برخورداری روستاییان استان از راه مناسب 58 درصد است که این شاخص در شهرستان مرزی بیله‌سوار 42 درصد است.

برومند خاطر نشان کرد: ما 587 کیلومتر راه روستایی داریم که 37 درصد آسفالت مناسب و مابقی غیر قابل تردد است به طوری که 234 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان شوسه است که روستاییان در تردد خود به ویژه در فصل بارندگی با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس مشکلات گمرک بیله‌سوار را نیز یادآور شد و ادامه داد: ‌با توجه به وجود گمرک بین‌المللی در این شهرستان، به روش سنتی تردد در این گمرک و واردات و صادرات انجام می‌شود در حالی که باید به مانند سایر گمرکات کشور این امر به شکل الکترونیکی و رفع محدودیت‌ها در امر صادرات و واردات انجام شود که با شبانه‌روزی شدن گمرک بیله‌سوار و فعالیت بازارچه‌های مشترک شاهد یک رونق مضاعف و حرکت تأثیرگذار در این حوزه هستیم.

وی به پیشرفت 82 درصدی پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: قرار بود این طرح 26 آذر همزمان با روز حمل و نقل افتتاح شود اما به دلایل مختلف افتتاح آن به تأخیر افتاد و مسئولان قول دادند تا دهه فجر این پروژه را به بهره‌برداری برسانند.

برومند ضرورت تجهیز آزمایشگاه و اتاق عمل،‌ درمانگاه چشم پزشکی، رادیولوژی و سی.تی.اسکن بیمارستان امام و حضور پزشکان متخصص را در این بیمارستان با توجه به مرزی بودن منطقه و رجوع بیماران خارج از کشور به این بیمارستان بیان کرد: ما به مطالبات عمومی مردم در راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری با محوریت ارس در مغان تلاش می‌کنیم و امیدواریم مجوز لازم گرفته شده و شهرستان مرزی بیله‌سوار بتواند از این ظرفیت استفاده شایسته و کافی را ببرد.

این نماینده ضرورت و اهمیت تکمیل پایاب سد خداآفرین و ایجاد اشتغال برای 65 هزار نفر از جوانان جویای این منطقه را یادآور شد و گفت:‌ در فاز اول این طرح برای 30 هزار نفر فرصت و زمینه اشتغال وجود دارد و با افتتاح این سد 62 هزار هکتار اراضی دیم این شهرستان به آبی تبدیل می‌شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: بیله ، سوار ، پییری ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.