کرمانشاه/

اعضای بدن "حمید" نجات بخش نشد..

خانواده "حمید مقدسی" جوان 35 سالی ای که 20 آذر دچار مرگ مغزی شده و در بیمارستان طالقانی کرمانشاه بستری شده بود، بعد از فهمیدن مرگ مغری شدن فرزندشان اجازه دادند تا اعضای بدن او اهدا شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ماجرا به خوبی پیش می رفت و داشتیم خوشحال می شدیم که حداقل چند نفری می توانند با اعضای بدن حمید دوباره روی زندگی را ببینند، اما تلخی ماجرا زمانی بود که خبر فوت حمید روز سه شنبه 26 آذر بدون اینکه اعضای بدن او اهدا شود همه ما را شوکه کرد.

پیگیر ماجرا شدیم و پیمان خوش چهره یکی از بستگان حمید عنوان کرد: روز فوت حمید متوجه شدیم او در اثر فشار خون بالا دچار سکته مغزی شده و فوت کرده است.

او گفت: ما رضایت خود را در روزهای اولیه مرگ مغزی حمید برای اهدای اعضای بدن او اعلام کردیم، اما مسئولین بیمارستان یکی دو روزی ما را معطل کردند و گویا آمبولانس های بیمارستان برای انتقال مجروحین و شهدا حادثه تروریستی عراق به مرز فرستاده شده بود و آمبولانسی نبود که حمید را به محل مورد نظر برای پیوند اعضاء انتقال دهد.

وی افزود: قرار بود تیم پزشکی نیز از تهران در این زمینه به بیمارستان بیایند، اما هر بارمسئولین می گفتند راس فلان ساعت می آیند و هیچ وقت خبری از تیم پزشکی تهران نشد.

خوش چهره خاطر نشان کرد: این کار را ما برای رضای خدا می خواستیم انجام دهیم و هیچ چشم داشتی در این زمینه هم نداشتیم و فکر می کردیم با این کار حداقل می توانیم جان چند نفری را نجات دهیم، اما تعلل مسئولین بیمارستان در این زمینه موجب شد تا حمید فوت کند، بدون اینکه اعضای او اهدا شود.

با مطالبی که خانواده حمید مقدسی عنوان کردند به سراغ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رفتیم و از او در خصوص این ماجرا پرس و جو کردیم...

بهمن روشنی با رد تمام ادعاهای خانواده حمید مقدسی خاطر نشان کرد: ما 40 آمبولانس داریم و نبود آمبولانس به خاطر اعزام آمبولانس ها به مرز اصلا صحت ندارد.

او گفت: مشکل در این زمینه نبود شناسنامه بیمار و مشکل احراز هویت او بوده است که حتی تا آخرین روز فوت بیمار نیز شناسنامه او به بیمارستان تحویل نشد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، اعضا ، نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.