تحقیقات جدید نشان داده است که افراد قد بلند دارای یک مزیت سلامتی منحصر بفرد هستند که سبب می شود عمر طولانی همراه با سلامت بدست آورند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ افراد قد بلند با احتمال کمتری دچار حمله قلبی می شوند زیرا  عروق خونی آنها کمتر دچار انسداد می شود. 

گفتنی است، افراد قد بلند کمتر دچار مشکل انسداد در شریان ها و عروق خونی به نسبت افراد کوتاه قد می شوند و به همین دلیل میزان "حملات قلبی" در آنها 30 درصد کمتر از افراد کوتاه قد است. 

بررسی ها نشان می دهند، انجام "عکسبرداری سی تی اسکن"  بر روی 2 هزار و دویست و هفتاد و سه داوطلب نشان داده است که  میزان تشکیل مواد رسوب زا و مسدود کننده عروق خونی در افراد قد بلند بسیار کمتر از سایرین است. 

دانشمندان معتقدند که کوتاه بودن عروق خونی و بویژه عروق کرونر در افراد کوتاه قد یکی از دلایل مهم بروز "حملات قلبی" و "سکته های قلبی" در انها به نسبت افراد بلند قد است. 

در بدن افراد بلند قد دیواره رگها درشت تر است و زمان بیشتری برای مسدود شدن آنها نیاز است به همین دلیل میزان خطرات قلبی در آنها کمتر می شود. 

 در کنار قد بلند سایر شرایط مانند، سن، سیگار کشیدن، "کلسترول بالا" و دیابت  نیز در بروز مشکلات قلبی تاثیر گذار است. 

دانشمندان همچنین دریافته اند که میزان بروز مرگ های ناگهانی به ویژه در سنین پایین در افراد کوتاه قد بسیار بیشتر از افراد بلند قد است. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار