شورای خرید کتاب با رفیق بازی در زمینه خرید کتاب، ناشران را در گذشته مأ‌یوس کرده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شورای خرید کتاب، مکانی که باید چشم امید ناشران باشد حتی کور سوی امیدی را در دل آنان به وجود نمی‌آورد و آن‌ها ناامیدتر از گذشته به آینده روبرویشان می‌نگرند.
 
شورای خرید کتاب در سال‌های قبل با رفیق بازی در زمینه خرید کتاب ناشران، آنان را ناامید از خرید کتابشان رها می‌کرد چیزی که اکنون، ناشران به آن به شدت نیاز دارند مشاهده با رقه‌های امید در شورای خرید کتاب است.
 
این شورا می‌تواند با تغییر رویه و رویکرد خود نسبت به ناشران، قصه سال‌های گذشته را در لباسی دیگر به ناشران عرضه نکند و با استقلال رای و تدبیر نور امیدی در دل ناشران کشور به وجود بیاورد.
 
شورای خرید کتاب، یک نهاد رسمی برای حمایت از ناشران است وقتی این قشر از جامعه حمایت نشوند انگیزه برای چاپ آثار مختلف در ناشر ایجاد نمی‌شود ناشر بنابر ضرورت تنها به انتشار آثار پر مخاطب می‌پردازد زیرا راه گریزی از فضای کساد بازار نشر جز این نمی‌بیند.
 
در شرایطی که ناشر توسط شورای خرید کتاب حمایت نمی‌شود نمی‌توان انتظار چاپ کتاب‌هایی را داشت که تجربه جدیدی در نویسندگی هستند و سبک‌های جدید نویسندگی به بهانه پر فروش نبودن تنها در ذهن نویسنده می‌ماند و بر قلم جاری نمی‌شود.
 
ناگفته پیداست حمایت سازمان‌های رسمی چون شورای خرید کتاب از ناشران تا چه اندازه می‌تواند به ناشران در زمینه چاپ تجربه‌های اول نویسندگی شجاعت بدهد.
 
محدثه محمدپور/

انتهای پیام/ اس
 
 
 

برچسب ها: کتاب ، شورا خرید ، نشر ، ناشران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار