محقق ایرانی برجسته موسسه بروکینگز گفت عقیده دارد در صورت تشدید تحریم ها ایران با اصلاحات اقتصادی شدیدتر به آن پاسخ خواهد داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از ایران هسته ای- محقق ایرانی برجسته موسسه بروکینگز گفت عقیده دارد در صورت تشدید تحریم ها ایران با اصلاحات اقتصادی شدیدتر به آن پاسخ خواهد داد.

بنا بر گزارش گراهام آلیسون و گری سیمور روی وب سایت مرکز بلفر در تاریخ اول دی 1392، ولی رضا نصر در مقاله ای در نیویورک تایمز این فرض را که ایران فقط دو انتخاب دارد، به چالش می کشیده و نوشته است: «با معامله موافقت کند یا این که بیشتر تحریم شود. ایران یک گزینه سوم نیز دارد و اگر تحریم ها تشدید شود، ‌این گزینه جذاب تر خواهد شد: اگر کنگره معامله موقت را به شکست بکشاند، ایرانی ها خم به ابرو نمی آورند و به جای این که به صورت تحقیر آمیز برنامه هسته ای خود را کنار بگذارند، خود را آماده شدیدترین اصلاحات اقتصادی خواهند کرد».

همچنین کالین کال، معاون سابق وزیر دفاع امریکا هم گفته است: «فرض کنیم مجلس ایران فردا یک لایحه تصویب و در آن اعلام می کند که اگر واشنگتن به تعهدات خود در چارچوب توافقنامه ژنو عمل نکند، این کشور فعالیت های هسته ای خود را ظرف شش ماه از سر می گیرد.» در این صورت، نمایندگان کنگره آمریکا چه برداشتی از این حرکت مجلس ایران خواهند داشت؟ آیا آن را مطابق متن و روح توافقنامه ژنو می دانند؟ برخی نمایندگان مجلس ایران در تلافی اقدام اخیر وزارت خزانه داری علیه 19 شرکت و شخصیت، لایحه ای را آماده می کنند که از ایران می خواهد سطح غنی سازی خود را تا شصت درصد افزایش دهد».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار