نقش "دانشگاه علوم بهزیستی" در نظام سلامت محوری است و با همکاری این دانشگاه و مرکز SDH می‌توان شاهد دستاوردهای مطلوبی در حوزه سلامت اجتماعی بود.

به گزارش خبرنگاردانشگاهی باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل ملک افضلی در جمع مسئولان وزارت بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای تهران و... افزود: با حضور سرپرست جدید "دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی" که قریب 14 سال از عمر خود را در حوزه توانبخشی سپری کرده است می‌توان شاهد توضیحاتی در عرصه‌های توانبخشی و سلامت و رفاه اجتماعی بود.

بنیانگذار نظام خدمات بهداشتی کشور در ادامه با توجه به سوابق ارزنده دکتر سیدعلی حسینی سرپرست اسبق این دانشگاه تصریح کرد: طیف خدمات حوزه اجتماعی در این دانشگاه کمتر است و با توجه به خدمات دکتر حسینی شاهد دستاوردهایی نیز بوده‌ایم و امیدواریم با حضور دکتر جنتایی نیز پر رنگ‌تر از گذشته ظاهر شدیم.

ملک افضلی اظهار داشت: توانبخشی جسمی و روانی در نظام سلامت با توجه به جمعیت سالمند، جانبازان ضایعه نخاعی، افراد کم توان و ناتوان و.... از اولیت‌هایی است که در دانشگاه دنبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: سلامت اجتماعی با توجه به تغییرات شهرنشینی اهمیت بسزایی دارد و وزارت بهداشت نیز توجه خاصی به این حوزه دارد.

ملک افضلی ضمن گستردگی خدمات حوزه اجتماعی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: سلامت اجتماعی SDH به‌منظور کاربرد فراوان از گستردگی برخوردار است و توسعه رشته‌های "دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی" می‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

ملک افضلی در ادامه فناوری‌های توانبخشی را که نیازهای جامعه محسوب می‌شود از زمره فعالیت‌های این دانشگاه دانست و گفت: تولید فناوری‌های حوزه توانبخشی در مرکز رشد می‌تواند تعامل علم و صنعت و پاسخگویی نیاز جامعه را در بر داشته باشد.

تقویت مرکز حوادث بلایا را با توجه به شرایط زلزله خیز بودن ایران، تبیین سلامت معنوی را از دیگر اولویت‌های دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار