به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نورزاد گفت: با اتكال به خداوند بزرگ و با اراده پولادين و همتي وصف ناپذير و همكاري صميمانه پيمانكاران و مشاوران و همچنين كليه تلاشگران عرصه سازندگي كشور و همت مهندسان و متخصصان، عليرغم كمبود جدي منابع مالي در برخي پروژهها، توانستيم سختيها را پشت سر بگذاريم تا چرخ عمران و آباداني كشور لحظهاي از حركت باز نماند.
وي در اين باره افزود: 45 كيلومتر آزادراه پلزال- انديمشك، 20 كيلومتر از قطعه 1 آزادراه زنجان- تبريز، 14 كيلومتر از آزادراه كنارگذر غربي اصفهان، 75 كيلومتر از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل چرمشهر تا گرمسار و در نهايت 10 كيلومتراز آزادراه ساوه- همدان، پروژههاي آزادراهي هستند كه به ياري حق، تلاش همكاران و تامين اعتبارات لازم تا پايان سال به بهرهبرداري خواهند رسيد.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به پيشرفت چشمگير ساخت پروژههاي راه و بزرگراهي كشور از افتتاح بيش از 500 كيلومتر راه و بزرگراه تا پايان سال 1392 خبر داد و اظهار داشت: احداث باند دوم بزرگراه گرگان-بجنورد به طول 15 كيلومتر، احداث جاده ويژه جنگل گلستان به طول 17 كيلومتر، عمليات تكميلي احداث باند دوم باغچه- تربت حيدريه- گناباد به طول 57 كيلومتر از جمله پروژههاي مهم و آماده افتتاح تا پايان سالجاري هستند.
مديرعامل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حملونقل كشور همچنين با اشاره به هشت پروژه اولويت دار طرحهاي راهآهن كشور گفت: اين پروژهها به طول 1313 كيلومتر با پيشرفت حدود 60 درصد از طرحهاي اولويتدار حوزه حملونقل ريلي كشور محسوب ميشوند و تمام تلاش عوامل اجرايي و مسئولان امر اين است تا اين پروژهها در اولين فرصت به اتمام برسند و مردم اين مناطق نيز از مزاياي رفاهي و اقتصادي حمل ونقل ريلي بهرهمند گردند.
وي در انتها به پروژه راهآهن قزوين- رشت، راهآهن غرب كشور(ملاير تا كرمانشاه)، راه آهن مراغه اروميه، ميانه- تبريز و گرگان- اينچهبرون اشاره كرد و افزود: راهآهن خواف- هرات 92 درصد پيشرفت در بخش زيرسازي دارد و 14 كيلومتر آن هم ريلگذاري شده است و اميد است اين پروژهها با بهرهمندي از توان مهندسان داخلي و استفاده از سرمايه داخلي با كيفيت و سرعت در آينده نزديك به اتمام برسند.
انتهاي پيام/