معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن از برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی قرآن‌پژوهی با عنوان «قرآن کریم و تمدن اسلامی» در قم خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اکبری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن  گفت: این همایش به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سال 93 برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با عنوان قرآن کریم و تمدن اسلامی خرداد ۹۳ برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن همچنین از رونمایی ۸ هشت عنوان کتاب برای اولین بار توسط انتشارات دانشگاه علوم و معارف قرآن و رونمایی از آن‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
اکبری این دستاورد را در طول عمر ۲۲ ساله دانشگاه بی‌نظیر دانست و افزود: چاپ رساله‌های دکتری اعضای هیئت علمی دانشگاه از اولویت‌های انتشارات دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است.
رئیس شورای انتشارات دانشگاه علوم و معارف قرآن یکی دیگر از دستاوردهای یک سال اخیر این معاونت را اخذ درجه علمی - پژوهشی برای سه همایش در سطح ملی و بین‌المللی عنوان کرد.

وی ادامه داد: هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با عنوان قرآن کریم و سبک زندگی اسلامی در خرداد ۹۲ برگزار شد و همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی با امتیاز علمی - پژوهشی در بهمن ماه ۹۲ برگزار می‌شود.

اکبری در ادامه از تلاش پیگیر این معاونت برای کسب رتبه علمی - پژوهشی برای ۳ عنوان مجله دانشگاه خبر داد و افزود: هم‌اکنون پرونده‌های این سه مجله با عناوین پژوهش‌نامه تفسیر قرآن کریم، فصلنامه قرآن کریم و مطالعات زبان شناختی، قرآن کریم و مطالعات عرفانی در کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور مستقر در وزارت علوم، در حال بررسی و داوری است./س

برچسب ها: قم ، همایش ، قرآن پژوهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.