محمد حسین مقیمی گفت: ثبت احوال بازوی بی بدیل برنامه ریزان کشور است و برنامه ریزی بدون داده های آماری از سوی ثبت احوال غیر ممکن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محمد حسین مقیمی افزود: ثبت احوال کشور با ارائه اطلاعات و آمار پایه ای که در اختیار برنامه ریزان قرار می دهد ، بستر لازم برای برنامه ریزی هایی که با واقعیت مطابقت دارد را فراهم می کند. وی تأکید کرد: کارکنان ثبت احوال کشور رسالت بزرگی را عهده دار هستند ، چراکه هرچه اطلاعات آماری آنها واقعی تر باشد تصمیم گیری در خصوص حل مشکلات پیش روی کشور در بخش های مختلف آسان تر خواهد بود.
استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه مجموعه تلاش پرسنل ثبت احوال کشور برنامه ریزان را با واقعیت روبرو می کند گفت: عدم ارائه صحیح اطلاعات و آمار پایه ای دقیق از وضع موجود موجب شکل گیری تصمیم گیری هایی می شود که فاصله بسیاری با واقعیات داشته و مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی کند.
مقیمی در ادامه با اشاره به رسالت مهم اداره کل ثبت احوال کشور در چهار بخش ثبت آمار تولد، مرگ، ازدواج و طلاق در استان مرکزی گفت: آمار اعلامی طلاق ثبت شده در استان مرکزی و کشور آماری نگران کننده است که باید دعا کرد این معضل اجتماعی هرچه زودتر از جامعه اسلامی ایران رخت بر بندد.
استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به مشکلات ثبت آمار وقایع تولد،مرگ ، ازدواج و طلاق در گذشته گفت:عدم ثبت آمار دقیق این چهار واقعه در کشور و تفاوت فاحش آمارهای ثبت احوال با سرشماری های نفوس همواره مشکلات بسیاری را پیش روی مسئولان کشور در گذشته قرار میدهد./س
/
برچسب ها: برنامه ریزی ، آمار ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.