کلیه تعهدات همکاران و مسؤلان سابق سازمان امور دانشجویان همچنان به قوت خود باقی است.

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: درسال‌های اخیر بورس داخل و خارج به پنج روش انجام می‌شد که در روش اول براساس فراخوانی که هر ساله اعلام می‌شد، فارغ‌التحصیلان کار‌شناسی ارشد با شرکت در این فراخوان براساس ضوابط گذشته که حداقل معدل و سوابق پژوهشی اجتماعی، فرهنگی لحاظ می‌شد، پذیرفته می‌شدند. 

وی افزود: بورس دکتری خارج، بخش قابل توجهی از بورس‌های خارج به دلیل کمبود اعتبارات به بورس داخل تبدیل می‌شد براین اساس عده‌ای از دانشجویان از طریق فراخوان بورس خارج اعزام و عده‌ای نیز بدون آزمون وارد دوره دکتری داخل کشور می‌شوند. 

صدیقی تصریح کرد: در راه سوم مربیان دانشگاه‌ها براساس معرفی دانشگاه پس از گذراندن مصاحبه در بورس داخل پذیرفته می‌شوند و عمده بورس این افراد به بورس داخل تبدیل می‌شد و تعداد اندکی به خارج اعزام می‌شوند. 

وی اظهار داشت: مسیر دیگر این بود که اعزام بورس از طریق بخشنامه ادامه تحصیل ایثارگران وزارت علوم و دانشگاه‌ها صورت می‌گرفت که این بخشنامه حدود دو سال است اجرایی می‌شود و براساس آن ایثارگران وزارت علوم و دانشگاه‌ها با کسب حداقل معدلی که مشخص شده به دوره دکتری داخل کشور معرفی می‌شوند. 

صدیقی در پایان درخصوص تعهدات قبلی سازمان درخصوص دانشجویان بورسیه که از قبل پذیرفته شده‌اند، خاطرنشان کرد: کلیه تعهدات قبلی که توسط همکاران قبلی برای بورسیه‌های داخل و خارج پیش‌بینی شده همچنان به قوت خود باقی است و تغییر سیاست‌ها شامل پرونده‌های قبلی نمی‌شود، چرا که ما معتقدیم تغییر سیاست نباید مشکلی برای افراد ایجاد کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
تغییر سیاست وزارت علوم در خصوص بورسیه های خارج تبدیل به داخل موجب تضییع حق و حقوق نخبگان شده است.

من یکی از پذیرفته شدگان بورس اعزام به خارج تبدیل به داخل سال 92 هستم. بنده برای قبولی در این بورس دوسال تمام زحمت کشیدم. دارای رتبه دومی کنکور ارشد، چندین مورد اختراع، اخذ تاییدیه های سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی و... با هزار زحمت و مشقت موفق به قبولی در این بورس شدم. و معرفی نامه ای از طرف سازمان امور دانشجویان برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاههای داخل برای بنده در شهریور ماه صادر گردید. بنده به دانشگاه مراجعه کردم و دانشگاه گفت برای مهرماه ما مصاحبه ها را قبلا انجام داده ایم و دیگر تا بهمن ماه مصاحبه نخواهیم داشت. بنده برای بهمن ماه برای مصاحبه رفتم اما گفتند مصاحبه بهمن ماه 92 نیز نخواهیم داشت و مصاحبه شما ماند برای اردیبهشت ماه 93 (به همراه پذیرفته شدگان کنکور دکترا).
بنده در هفته اول بهمن ماه 92 به اداره کل بورس مراجعه کردم. و گفتم که دانشگاه گفته مصاحبه شما مانده برای اردیبهشت ماه 93. و اداره کل بورس گفتند که امکان نداره معرفی نامه جدید بدهیم. اگر تا حالا پذیرش گرفتید که گرفتید و گرنه بورس شما سوخته. در حالیکه این مشکل کل دانشگاه های داخل است که مصاحبه و پذیرش را به اردیبهشت ماه 93 موکول کرده اند.
جالب اینجاست که این مورد مربوط به تعداد افراد زیادی است
خواهشمندم به این موضوع رسیدگی فرمایید که چرا میگویند بورسهای تبدیل داخل فقط تا آخر 92 دارای اعتبار است؟ وقتی به دلیل مشکلات ارزی بورس خارج ما را تبدیل به داخل کرده اند بایستی زمان کافی تا آخر شهریور 93 برای اخذ پذیرش از دانشگاه های داخل را بدهند.
آخرین اخبار