زانو درد مشکل تقریبا شایعی است که این روزها حتی جوانان را نیز درگیر کرده اما برای خلاصی از این عارضه چندین ورزش را به شما توصیه می کنیم.

دکتر نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای کاهش درد زانو همواره به مراجعین می گوییم که در ابتدا بهتر است وزنتان را کاهش دهید، از زانوبندهای استاندارد و با کشکک آزاد استفاده کنید و هم چنین برای تقویت عضلات چهار سر ران، روی سطح صاف پیاده‌روی کنید.

وی گفت: بالا و پایین رفتن از پله را به حداقل ممکن برسانید و آن را هم به آهستگی و یک پله، یک پله انجام دهید؛ و این را به خاطر داشته باشند که با زانوی سالم پله ها را بالا و با زانوی آسیب دیده پله ها را پایین آیند. هم چنین مصرف روزانه کلسیم طبیعی خود را افزایش دهند.

دهقان با اشاره به نرمش‌های مخصوص درد زانو تصریح کرد:به بیماران توصیه می کنیم که روی زمین بنشینید و پاها را دراز کنید. سپس بدون حرکت دادن زانو، عضلات ران را منقبض کنید. این انقباض را حداقل 5(در روزهای اول) تا 20 ثانیه(بعد از 2 هفته از شروع تمرین ها) ادامه دهید و بعد پاها را شل کنید. این نرمش‌ها را سه با در روز و هر بار به مدت 5 دقیقه انجام دهید. البته در روزهای اول کمی افزایش درد، طبیعی است و اگر درد زیاد باشد باید نرمش را کم یا متوقف کنید.
در هنگام نشتن بر روی صندلی زانو باید زاویه 110 درجه داشته باشد و هر از چند گاهی به آرامی عضلات ران را منقبض کرده و به آرامی رها کنید.

وی خاطرنشان کرد: هم چنین افراد می توانند مخلوطی از روغن های گیاهانی با طبع گرم مانند زیتون و بادام و کنجد و سیاه دانه را روزانه 2 بار برای ماساژ زانوها استفاده کنند. در مقاله‌های جدید توصیه می شود که انقباض و انبساط کامل عضلات زانو در طول روز محدود نگردد. البته اگر در مدت طولانی زانوهایتان را خم نکرده اید، نباید به طور ناگهانی انها را خم کنید.
برچسب ها: زانو ، درد ، نرمش ، پا ، عضله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار