پزشکان سلامت افراد بر اساس نژاد آن‌ها می‌سنجد زیرا برخی نژادها از سلامت بالاتری نسبت به سایر اقوام برخوردار هستند و مطالعه در خصوص عادات آن‌ها می‌تواند سبب بالا رفتن سطح سلامت سایر اقوام شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان امیدوار هستند که با بررسی نحوه‌ی زندگی و تحقیق درباره ژنتیک اهالی یک روستای کشور یونان بتوانند راه‌حلی استثنایی برای مبارزه با بیماری‌های قبلی پیدا نمایند.

گفتنی است:اهالی روستای Anogia دارای نوعی جهش ژنتیکی منحصر به فرد هستند که باعث محافظت آن‌ها در برابر خطرات ناشی از چاقی و اضافه وزن می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ اهالی روستا دارای "رژیم غذایی" با چربی مانند چربی زیاد در پنیر، گوشت و شیرینی هستند اما مشکل قلبی-عروقی و یا اضافه وزن در آن‌ها دیده نمی‌شود.

دانشمندان با تحقیق بر روی گروه‌های داوطلب محلی دریافته‌اند که در بین این افراد، ژن خاصی وجود دارد که کلسترول ناشی از غذاها و مواد چرب و شیرین را از بین می‌برد.

این ژن محافظت کننده R19X نام گذاری شده و نخستین بار در سال 2008 وجود آن بین اهالی کشف شده است.

دانشمندان امیدوار هستند با انجام تحقیقات بیشتر بتوانند راه‌حلی درمانی برای نجات میلیون فرد در سراسر دنیا که در معرض خطرات ناشی از چاقی و مصرف مواد چرب و شیرین هستند، پیدا نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عضو ، سلامت ، دانشمندان ، پزشک ، عادت ، ژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار